موضوعات داغ

بررسی دکور ویترین ۵ برند برتر دنیای فشن

زمانی اهمیت دکور ویترین هرمغازه ای را در می یابیم که بدانیم ویترین هر مغازه‌ای به عنوان مهمترین رابط ارتباطی بین فروشنده و خریداران است. زمانی که شخصی به دنبال خرید وسیله‌ جدید به فروشگاهی می‌رود؛ در ابتدا به نام برند و سپس به دکور ویترین هر فروشگاه توجه می‌کند و جذابیت و رعایت اصول درست در چیدمان ویترین هر فروشگاه در جذب مشتریان بسیار موثر است.

امروز در فوبورو مگ به بررسی دکور ویترین ۵ برند بسیار معروف میپردازیم.

طراحی ویترین هم  میتواند تاثیر مثبت و هم منفی بر روی مشتری بگذارد. مواردی چون رنگبندی، نورپردازی، و استفاده درست و گزینش شده اجناس در فروش موفق بسیار موثر خواهد بود. در گذشته ویترین تنها نقش این را داشت که به مشتری بفهماند در داخل این مغازه چه چیزی به فروش میرسد و یا کاربری این فروشگاه چیست.

امروزه تمامی فروشندگان میدانند که داشتن ویترین جذاب به معنای جذب مشتری بیشتر و این نیز به معنی برگشت سرمایه بیشتر و بهتر است. فروشندگان باید در طراحی دکوراسیون یک ویترین جذاب تمام تلاش خودشان را بکنند و از اینکه ویترینی متفاوت و خاص داشته باشند، نترسند.

اصطلاحاً دکور مغازه باید خاصیت آهنربایی داشته باشد و زیبایی و خاص بودن ویترین، خاص و باکیفیت بودن اجناس داخل مغازه را در ذهن مخاطب تداعی کند.

طراحان دکور فروشگاه‌های برندهای معروف دنیا از عنصر سادگی و جذابیت در کنار یکدیگر استفاده میکنند. آنها به طور کلی دکور ویترین مغازه ها را شلوغ و پر زرق و برق نمی‌کنند و گاهاً از عناصر مفهومی که غرابت نزدیکی با ذات برند آنها دارد استفاده میکنند.

در این مقاله سعی داریم که نگاهی به طراحی دکوراسیون برخی از مغازه های مرتبط با بهترین برندهای مد و لباس جهان از جمله دیور، گوچی، ورساچه، شنل، لوئی ویتون و غیره بیاندازیم.


ویترین فروشگاه کریستین دیور

نام دیور برای تمامی دوستداران و دنبال کندگان دنیای مد و فشن، اسمی آشنا  و محبوب است. این برند که از نام طراح معروفش کریستین دیور الهام گرفته شده است در سال ۱۹۴۶ در پاریس بنبان گذاشته شده است

دکور-ویترین-دیور

هرچند وقت یکبار این برند معروف ایونت و یا نمایشگاه هایی با همکاری هنرمندان مطرح دنیا برای ارائه طراحی دکوراسیون فروشگاه محصولاتش به پا میکند.

دکور-ویترین-دیور

برای مثال در شو رومی که در لندن برگزار شد از نقاط جذاب و دیدنی لندن مانند قصر باکینگهام، چرخ و فلک لندن و پل معروف آن به عوان عناصر اصلی در طراحی ویترین ها استفاده شده بود.

ویترین-فروشگاه-دیور

دکور-ویترین

دکور-ویترین

دکور-ویترین

دکور-ویترین-dior

ویترین-دیور


طراحی ویترین فروشگاه شنل

شنل هم یکی دیگر از برندهای مطرح  دنیای مد و فشن و همچنین اکسسوریزهای خاص است. این برند در سال ۱۹۰۹ توسط زنی به نام کوکو شنل در فرانسه پایه گذاری شد.

decor-chanel

شنل، همچنین در زمینه تولید کالاهای لوکس و بسیار گران قیمت، مانند لباسهای خاص و آماده، کیف های دستی، عطر و لوام آرایشی در میان سایر برندهای مطرح دیگر همچون گوچی و دیور شناخته میشود.

این برند مطرح فروشگاه های زیادی در سراسر دنیا دارد و صد البته دفاتر اصلی این برند به همراه فروشگاه های مرکزی اش در لندن و پاریس قرار دارند.

دکور-شنل

chanel-decor

طراح-دکور-ویترین-شنل

طراحی-دکوراسیون-ویترین-شنل

ویترین-فروشگاه-شنل

معمولا فروشگاه های معروف مطرح دنیا برای تمایم شعبات خود در سراسر دنیا یک گایدلاین مشخص دارند و تمامی فروشگاه ها باید از آن گاید لاین خاص پیروی کنند که فروشگاه های شنل نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این گاید لاین شامل چگونگی طراحی دکوراسیون مغازه ها و دکور چینی فروشگاه ها می شود.

ویترین-شنل


دکوراسیون ویترین لوئی ویتون(ال-وی)

این برند یکی از معتبر ترین و قدیمی ترین برندهای مطرح دنیاست که در سال ۱۸۵۴ توسط طراح مطرح فرانسوی لوئی ویتان تاسیس شده است. این شرکت انواع کالاهای لوکس و لاکچری را تولید میکند. محصولات لوئی ویتون شامل انواهکفش، کیف، عینک آفتابی، چمدان، یف و لباس های آماده و غیره میوشد.

لویی-ویتون

این برند محصولات خودش را ا طریق بوتیکهای مستقل، فروشگاه های زنجیره ایی و و یا از طریق اینترنت به فروش میرساند.

decor-luis-vitton

دکور-ویترین

قیمت-لباس-های-لوئی-ویتون

دکور-ویترین-لوئیز-ویتون

دکور-ویترین-لوئی-ویتون

 

یکی از اهداف این برند مطرح مد و فشن  در طراحی دکوراسیون ویترین فروشگاه های خود استفاده از المان ها و کانسپتهای معرف خود همین برند است.

خرید-لباس-لوئی-ویتون

دکور-ویترین-لوئی-ویتون


طراحی دکوراسیون ویترین برند گوچی

گوچی نیز از دیگر برندهای مطرح دنیای مد فشن است که همواره در طراحی دکوراسیون دکور ویترین فروشگاه های خود از مفاهیم انتزاعی و خاص استفاده کرده است.

دکور-ویترین-gucci

این سکت در سال ۱۹۲۱ توسط توسط گوچیو گوچی در شهر فلورانس ایتالیا تاسیس شد و هم اکنون دفتر مرکزی این برند در همین شهر قرار دارد.

دکور-ویترین-گوچی

این شرکت در حود ۲۷۸ بوتیک مستقیم در سراسر دنیا دارد و اوناع پوشاک آماده، اجناس چرمی کوچک، اکسسوری‌های سری، کفش، جواهرات اعلا، ساعت، عینک، عطر و لوازم آرایشی را تولید میکند.

دکور-ویترین-گوچی

ویترین-دکور-گوچیگوچی همواره سعی کرده در طراحی دکوراسیون فروشگاه های خود در سراسر دنیا، از المان های عجیب و خاص همچون مراسم فشن شوها و کت واک معرفی محصولات خود استفاده کند.


بررسی ویترین فروشگاه برند ورساچه

این برند محبوب و پرطرفدار هم در سال ۱۹۷۸ در ایتالیا توسط جیانی ورساچه تاسیس شد. امروزه ورساچه یکی از بزرگترین خانه های مد در جهان به حساب می آید. این برند که به شدن تحت تاثیر هنر و اسطوره شناسی یونان باستان قرار دارد. نه تنها در طراحی لباس ها بلکه تمامی اکسسوریها و لوازم خانگی لوکسی که تولید میکند این تاثیر دیده می شود.

ویترین-ورساچی

 

نحوه ویترین چینی  دکوراسیون مغازه و ویترین فروشگاه های ورساچه نیز دنیال رو خط و مشی اصلی این برن یعنی الگو گرفتن از اسطوره و هنرهای یوینان باستان است.

دکور-ویترین-ورساچیversace-decor

جمع بندی

همانطور که در مقاله بالا خواندیم تمامی برندهای مطرح دنیا در طراحی دکوراسیون ویترین مغازه های خودشان همواره به نام و اهداف اصلی تولیداتشان  توجه میکنند و با رعایت اصل سادگی که درآمیخته با هنر و با فهم انتزاعی است؛ دست به طراحی ویترین هایی میزنند که باعث جذب مشتریان و گردش مالی برای صاحبان این برندها شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

چت با هوش مصنوعی

سلام! چگونه می توانم به شما کمک کنم؟
بستن
بستن