موضوعات داغ

راهنمای استفاده از فنگ شویی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی

خلاصه نوشته
  • فنگ شویی در طراحی دکوراسیون داخلی هنری ست که باعث میشود جریان انرژِی مثبت به شکل درستی وارد خانه شود که صلح و آرامش بیشتری برای ساکنان آن خانه فراهم کند.

موضوع امروز این مقاله از فوبورو مگ طراحی داخلی فنگ شویی است . همه ما انسان ها ذاتاً در زندگیمان به دنبال صلح و آرامش درونی و بیرونی هستیم. هر انسانی برای رسیدن به این صلح و آرامش درونی ممکن است راه متفاوتی را انتخاب کند؛ چراکه راه های رسیدن به آرامش بسیار متفاوت است.

ما در دنیایی زندگی میکنیم که نظم و آرامش کمتر دیده میشود و به جای آن غالباً آشفتگی و بهم ریختگی را میتوانیم مشاهده کنیم. در این مواقع خانه میتواند محل آرامش روح و جسم هر انسانی باشد. خانه ایی که با دکوراسیون و طراحی وسایلش باعث آرامش ما شود. حتی اگر شما ناخودآگاه در جستجو صلح و آرامش نباشید یک خانه آرامش بخش زندگی شما را به طرز عجیبی آرامتر، شادتر و پربارتر خواهد کرد.

اصول طراحی داخلی فنگ شویی به شما کمک میکند که خانه ای به مراتب شادتر و در تعادل مثبتر با جریان انرژی داشته باشید. طراحی داخلی فنگ شویی در واقع یک هنر است ، هنر آراستن محیط به نحوی که انسان و فضا در تعامل بهتری با یکدیگر باشند و جریان انرژی های مثبت باز باشد.

طراحی-داخلی-فنگ-شوییاصولا اولین نقطه از خانه که به ذهن هر فردی مناسب برای فنگ شویی میرسد اتاق خواب و سپس حال و نشیمن است. اما باید بدونیم که یکی از این مکان های مناسب اتاق ناهار خوری و پذیرایی است.

استفاده از اصول فنگ شویی بسیار آسان و ارزان هست و ما میتوانید بر اساس هر نوع میز ناهار خوری که داریم آن را در قسمت پذیرایی خانه خودمان پیاده کنیم. در این مقاله با ما همراه باشید تا چند نکته مفید برای آموزش فنگشویی در خانه را بخوانیم.

قدم اول: یک اتاق پذیرایی و یا ناهار خوری اختصاصی ایجاد کنید

یکی از ویژگی های پلان معماری خانه های امروزی وجود یک فضای نشیمن بزرگ که شامل قسمت ناهار خوری هم میشود، است. این طور به نظر میرسد که این ناهار خوری قسمت الحاقی به دکوراسیون آشپزخانه یا شایدم پذیرایست و هویت مستقلی را ندارد. وجود این نوع از اتاق پذیرایی از نظر اصول فنگ شویی اصلا پذیرفته نیست. زیرا طراحی داخلی فنگ شویی خواهان این است که پذیرایی هویت مستقل و جدایی داشته باشد. اگرچه ایجاد این استقلال در خانه های کوچک و یا خانه های با فضای بسیار باز سخت است اما در این زمینه دیوارهای کاذب جدا کننده میتوانند به کمک ما بیایند.

طراح-فنگشویی

قدم دوم: استفاده از چراغ های روشنایی و آینه

نور پردازی بخش مهمی از هر اتاق است و نور مناسب می‌تواند تمامی مناسبات یک اتاق را در جهت مثبت دگرگون کند. در طراحی داخلی فنگ شویی نور پردازی یک امر ضروری است. قوانین نور پردازی در فنگ شویی خیلی پیچیده و یا چیزی فرای آنچه که باید نیست. علاوه بر نوری که در اتاق هست وظیه ما این است که جریان نور درست را نیز به داخل اتاق یا خانه هدایت کنیم. شبها از شمع به عنوان یک منبع نور اضافی استفاده کنیم و روزها اجاره دهیم نور طبیعی وارد خانه شود. علاوه بر تمامی اینها از یک یا چند آینه برای چند برابر گردن نور در خانه استفاده کنیم.

طراحی-فنگشویی

طراح-فنگ-شویی


قدم سوم: اتاق پذیرایتان به دور از حمام و یا درها باشد.

طراحی داخلی فنگ شویی همواره روی این موضوع که محل غذا خوردن باید و حتما از سرویس بهداشتی دور باشد تاکید فراوان میکند. حتی اگر فضای کوچکی دارید سعی کنید پوشش و یا دیوار کاذبی را بین اتاق پذیرایی و یا حمام و سرویس بهداشتی خودتان ایجا کنید.

همچنین اگر دری وجود دارد که از آن وارد محیط ناهار خوری میشوید؛ صندلی عضو اصلی خانواده باید از آن در دور باشد.

طراحی-داخلی-فنگ-شویی-نارنجیاتاق پذیرایی خانه فنگ شویی فنگشویی خانه زیبا میز ناهار خوری سفره آرایی


قدم چهارم: از رنگ ها و آثار هنری اشتها آور استفاده کنید

استفاده از آثار هنری که صحنه ای از غذا خوردن و یا غذا را نشان میدهند اگرچه کمی قدیمی و از مد افتاده است اما از نظر فنگشویی بسیار کاربردیست. استفاده از این آثار هنری در اتاق پذیرایی باعث افزایش نشاط هنگام غذا خوردن و دریافت انرژی بیشتر است.

از یک یا چند غذای خوشمزه و اشتها آور عکسهای هنری تهیه کنید و آنها بر روی دیواری که در یکی از رنگ های قرمز، نارنجی و یا زرد هستند آویزان کنید. از اینکه در اتاق ناهار خوریتان از رنگهای پررنگ مانند قرم نارنجی استفاده میکنید خجالت زده نشوید. میتوانید این رنگهای را با خاکستری و یا آبی روشن ترکیب کنید.

طراحی-داخلی-قرمز-فنگ-شوییاتاق پذیرایی اصول فنگشویی فنگ شویی خانه مدرن خانه لاکچری


قدم پنجم: استفاده از میزهای گرد و یا دایره ایی شکل در طراحی داخلی فنگ شویی

استفاده از میزهای مستطیلی شکل بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. به این دلیل که میزهای مستطیلی شکل قابلیت توسعه و بزرگتر شدن را دارند و عملا کاربردی تر هم هستند اما فنگشویی اکیداً تاکید میکند که از میزهای دایره ایی و یا مستطیلی شکل استفاده بشود.

طراحی-داخلی-فنگشوییطراحی-فنگ-شویی


قدم ششم: استفاده از عناصری چون آب و گیاهان

یکی از اصول طراحی داخلی فنگ شویی این است که به یک نحوی اتاق ناهار خوری را در ارتباط با آب و یا یک منطقه طبیعی در ارتباط با آب بسازیم. برای مثال اگر حیاط بزرگی داریم که درآن استخر و یا حوض کوچک آب وجود دارد اتاق ناهارخوری باید نزدیک حیاط ساخته شود. اما اگر از داشتن حیاط محروم هستیم میتوانید یک آبنمای مصنوعی در اتاق پذیرایتان اضافه کنید.

همچنین گیاهان و گلدان های طبیعی را در این اتاق بگذارید. ارتباط آب و گیاهان طبیعی بر اساس اصول فنگشویی باعث ایجاد جریان انرژی مثبت در خانه میشود.

فنگشویی


نتیجه گیری

طراحی داخلی فنگ شویی به طور کلی شاخه ای از هنر و فلسفه چینی به معنی باد و آب است. در فنگشویی سعی میشود بهترین وسایل و مبلمان و براساس اصول درست انتخاب و چیدمان شوند تا راه ورود انرژی های مثت و جریان آنها باز شود و شور و نشاط و انرژی وارد خانه شود.

در این مقاله چند راه آسان برای داشتن یک اتاق پذیرایی مثبت و پر انرژی را بر اساس اصول فنگشویی مرور کردیم. همواره به یاد داشته باشید مهمترین چیزی که در فنگشویی بایستی رعایت شود، پرهیز از بی نظمی و هرگونه انباشتگی، استفاده از رنگ‌های مناسب، خطوط منحنی، در نظر گرفتن جهت‌های مناسب است. عناصر نقش بسیار مهمی در فنگ‌شویی ایفا می‌کنند.

از طريق
A Perfect Treat: How to Use Feng Shui for a Better Dining Room
برچسب ها
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

چت با هوش مصنوعی

سلام! چگونه می توانم به شما کمک کنم؟
بستن
بستن