راهنمای انتخاب بهترین صندلی ارگونومیک اداری

انتخاب یک صندلی مناسب که مطابق با اصول ارگونومیک و صد البته متناسب برای میز و یا دفتر کار شما باشد، مساله ی تقریبا سختی است. پشت میز نشستن آنهم برای مدت طولانی، مقدار زیادی از استرس و فشار را بر روی ستون فقرات انسان متحمل میکند که همین فشار باعث ایجاد مشکلات جدی در سلامت سیستم عصبی و کمردردهای مزمن میشود.

بعد از خواندن این مقاله شما قادر خواهید بود تا یک صندلی مناسب برای محیط کاری خودتان تهیه کنید.

اینکه بیاموزیم چطور یک صندلی اداری ارگونومیک مناسب انتخاب کنیم باعث میشود از بسیاری از بیماریهای ستون فقرات جلوگیری کنیم و وضعیت بدن خودمان را نیز بهبود ببخشیم. بنابراین در این مقاله با فوبورو مگ همراه باشید تا نکات بیشتری را در این زمینه یاد بگیریم.

۱-قابلیت های تنظیم شوندگی صندلی را بررسی کنید

صندلی-ارگونومیک-اداری

ارتفاع صندلی ارگونومیک شما حتما باید قابل تنظیم باشد. پشتی صندلی نیز باید به راحتی به سمت عقب و جلو حرکت کند. این قابلیت های تنظیمی به افراد مختلف با قد و اندام متفاوت اجازه میدهد که بر روی صندلی احساس راحتی بکنند.

قبل از اینکه صندلی خود را بخرید درباره اینکه این صندلی چقدر کوتاه یا بلند است به خوبی دقت کنید.

  1. یک صندلی با ارتفاع بین ۳۸ تا ۵۶ سانتی متر به راحتی برای شخصی بین ۱۲۷ تا ۱۶۲ سانتی متر بسیار مناسب است.
  2. بسیاری از صندلی های قابلیت تنظیم شوندگی کمی دارند.
  3. صندلی استاندارد از نظر ارتفاع صندلی است که در هنگام نشستن کف پاهای شما بر روی زمین قرار بگیرد زمانی که به شکل ۹۰ درجه بر روی صندلی نشسته اید.

صندلی-ارگونومیک-خرید

۲. اینکه کاربر این صندلی چه کسی است را در نظر بگیرید

قبل از اینکه یک صندلی ارگونومیک انتخاب کنید شما باید به این موضوع که چه کسی قرار است از این صندلی استفاده کند فکر کنید. صندلی که شما تهیه می‌کنید باید به راحتی برای تمام کاربران  قابل تنظیم باشد. حتما درباره اینکه صندلی  برای تممی کارمندان دفتر کار قابل استفاده است مطمئن شوید.

بسیاری از صندلی‌های ارگونومیک قابلیت تنظیم و ایجاد راحتی برای هر فردی را دارند.

صندلی-ارگونومیک-خودرو

۳. در رابطه با اینکه المنتهای صندلی را به طور جداگانه میتوانید تنظیم کنید، مطمئن شوید

یک صندلی ارگونومیک مناسب به شما اجازه میدهد که هر بخش آن را به طور جداگانه تنظیم کنید. شما باید دسته ها، پشتی و قسمت نشیمن را به طور جداگانه و مستقل هم بتوانید تغییر بدهید. این قابلیت باعث میشود که صندلی برای هر شخصی با هر اندازه ایی مناسب باشد. به طور کلی صندلی که هر بخش آن قابلیت تنظیم شوندگی بیشتری را داشته باشد از هر لحاظ بهتر است.

صندلی-ارگونومیک-صنعتی

بخش دوم: ارزیابی پشتی صندلی

صندلی خود را از نظر پشتیبانی مناسب پشتی و بالاسری در قسمت بالایی و میانی کمر ارزیابی کنید. صندلی های ارگونومیک مناسب از قسمت پشتی خوبی چه در قسمت بالایی چه میانی کمر برخوردار هستند.

اگر شما قصد دارید که مدت طولانی تری پشت میز بنشینید پشتی مناسب صندلی و اینکه این صندلی شکل طبیعی بدن شما را حفظ کند. حتما قبل از خرید صندلی ارگونامیک حتما قسمت بالایی و پشتی میانی صندلی تان را چک کنید. پشتی صندلی باید بین ۴۰ تا۴۸ سانتی متر عرض داشته باشد.

پشتی صندلی شما باید ا انحنای کمرتان به شکل طبیعی پشتیبانی کند.

صندلی-ارگونومیک-اداریپشتیبان کمری صندلی را بررسی کنید.

صندلی هایی بدون قسمت پشتیبان کمری تاثیر بدی بر روی قسمت پائینی کمر میگذارند و باعث آسیب در آن ناحیه میشوند. قسمت پائینی کمر دارای انحنای داخلی طبیعی است و صندلی هایی که طراحی و ساخت ظعیفی دارند به این قسمت کمر آسیب میزنند.

مطمئن شوید که صندلی شما در حفظ انحنای نرمال قسمت پائین کمرتان به شما کمک میکند و کمرتان را محکم و استوار نگه میدارد. پشتیبان کمری را میتوان با بالابردن و یا پائین آوردن پد پشت صندلی تنظیم کنید. صندلی های که د قابل تنظیم ندارند برای هر فردی مناسب نیستند.

صندلی-ارگونومیک-مطالعه

در مورد اینکه پشتی صندلی را میتوانید تنظیم کنید یا بچسبانید، مطمئن شوید.

اینکه قادر باشید  پشتی صندلی تان را خم  و یا تنظیم کنید بر مجموعه فشاری که بر روی قسمت پائینی کمرتان وارد میشود تاثیر میگذارید. اگر شما قصد دارید برا ساعا طولانی در رو بر روی صندلیتان بنشینید، قسمت پشتی مناسب از فشار که بر روی ستون فقراتتان و دیسک وارد میشود میکاهد.

از خرید صندلی ارگونومیکی که پشتی آن به عقب نمیرود خودداری کنید. بسیاری از صندلیهای اداری در پوزیشنی که مد نظر شما هستند قابلیت لاک شدن را دارند.

صندلی-ارگونومیک-کامپیوتربخش سوم: ارزیابی نشیمن صندلی

مطمئن شوید که نشیمن صندلی اندازه و مناسب شماست. نشیمن صندلی هایی که بیش از اندازه بزرگ و یا کوچک هستند برای مدت طولانی بر روی سلامت شما تاثیر بد خواهند گذاشت. زمانی که در جستجوی یک صندلی ارگونومیک مناسب برای خرید هستید حتما چند نکته مهم  در بابره نشیمن صندلی را قبل از خرید در نظر بگیرید. نشیمن میبایست در حدود ۳ سانتی متر از نشیمن شما بزرگتر باشد. و لبه صندلی در پشت زانوهای شما قرار بگیرد.

صندلی-ارگونومیک

پدهای به کار رفته در نشیمن صندلی را چک کنید

شما هم احتمالا مانند سایر کارمندان مان زیادی بر روی صندلی مینشینید. به دلیل همین مساله به همین دلیل بایستی درباره کیفیت و مرغوبیت فوم های به کار رفته در فوم های صندلی مطمئن باشید. فوم های بیکیفیت و نامرغوب به راحتی میشکنند و باعث ناراحتی فراوان برای کمر شما خواهند شد.

صندلی-ارگونومیک-خودرو

از صندلی هایی با مکانیم تیلت غفلت نکنید

وجود مکانیزم تیلت در صنلی ها به صورت آپشنال در برخی از صندلی ها وجود دارد و در برخی خیر. اگر شما خواهان حفظ یک پوزیشن به صورت ثابت برای صندلی خود هستید  صندلی با ماکنیزم تیلت را خریداری کنید. برخی از صندلی های ارگونومیک دارای مکانیزم تیلت هستند که از این نظر ارزش خریداری شدن را دارند.

صندلی-ارگونومیک-کلاس

بخش چهارم: خرید خودتان را نهایی کنید

صندلی ها را شخصی سازی کنید. به این معنی که هر صندلی را تنها یک نفر استفاده کند. همچنین میتوانید به هنگام خرید بر روی هرکدام از صندلی های مدنظرتان بنشینید تا مطمئن شوید که کدام صندلی دقیقا مناسب و هماهنگ با اصول ارگونومیک بدن شماست.

صندلی-ارگونومیک-اداری

جزئیات صندلی را به خوبی در نظر بگیرید

جزئیات بسیار زیادی در هنگام خرید یک صندلی مناسب  ارگونومیک برای شما وجود دارد. برخی از این جزیئیات مهم تر از دیگر بخش ها است. با خواندن و داستن و درنظر گرفتن این جزئیات میتوانید خریدتان را نهایی کنید.

پایه صندلی باید ۵ دنده داشته باشد.

کاستورهای صندلی باید به راحتی حرکت کند.

اگر صندلی شما بااسری یا پشتی دارد اطمینان حاصل کنید که مناسب شماست.

شما به یک زیر پیائی نیا دارید اگر ارتاع صندلیتان بلند است و پاهایتان بر روی زمین نمی رسد.

درباره روکش صندلی دقت کنیدو بهترین را تهیه کنید.

روکش وینیل را به راحتی تمیز میکنند اما جریان هوا به خوبی ا آن عبور نمیکند و باعث میشود شما عرق کنید. در این مورد روکش پارچه ایی خوب است اما سختتر تمیز میشود.

صندلی-ارگونومیک-مطالعه

در نهایت

در پایان به شکل ها  و مدل های مختلف صندلی قبل از خرید حتما دقت کنید. مدلهای مختلف و متفاوتی از صندلی ارگونومیک وجود دارد. هرکدام از این صندلی ها مزایا و یا معیاب خودشان را دارند. صندلی را انتخاب کنید که بیشتری هماهنگی را با شما و ستون فقراتتان داشته باشد.

از طريق
How to Choose an Ergonomic Office Chair
برچسب ها
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

چت با هوش مصنوعی

سلام! چگونه می توانم به شما کمک کنم؟
بستن
بستن