موضوعات داغ

راهنمای انتخاب مبلمان مناسب برای اتاق نشیمن

نحوه درست انتخاب مبلمان برای اتاق نشیمن گاهی اوقات ما را سردرگم میکند؛ اما با انجام چند مرحله ساده به راحتی این کار انجام میشود.

چه شما به صورت مجردی زندگی کنید و چه در خانواده، قطعا اتاق نشیمن خانه به عنوان مهمترین و کانونی ترین نقطه خانه تان خواهد بود. این اتاق جایی است که خانواده با یکدیگر وقت بیشتری را میگذرانند. یا زمانی که تعدادی مهمان دارید اتاق نشیمن پذیرای آنها خواهد بود.

به دلیل اینکه زمان زیادی در این نقطه از خانه شما گذرانده می شود بنابراین انتخاب مبلمان و یا به طور کلی وسایل مناسب ممکن است کمی سخت به نظر برسد. مبلمانی که در عین حالی که راحت و خوش ظاهر هستند مقاوم و بادوام هم باشند.

بنابراین اگر شما هم دغدغه انتخاب نحوه بهترین مبلمان برای حال و پذیرایی و یا اتاق نشیمن را دارید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

  مبل کلاسیک مبل چستر نکات مهم در خرید مبل راهنمای انتخاب پارچه مبل راهنمای انتخاب بهترین مبلمان

  1. اندازه گیری کنید

برای اندازه گیری طول و عرض خانه تان از یک متر نواری استفاده کنید. همچنین توسط همان متر ابعاد وسایلی چون یخچال کمد و یا سایر وسایل را نیز بسنجید.

مبل کلاسیک مبل چستر نکات مهم در خرید مبل راهنمای انتخاب پارچه مبل قیمت مبل کلاسیک سال 97 مشخصات مبل راحتی استاندارد راهنمای خرید مبل راحتی بهترین مبل

۲. یک برنامه چند مرحله ایی تدوین کنید

شما میتوانید از یک کاغذ مشبک  استفاده کنید یا حتی میتوانید روی یک برگه از دفتر یادداشت بنویسید. به طور ذهنی برای فضای کافی و مبلمانی که قصد خرید دارید تخمین بزنید. در هزنتان مبلمان مختلفی را مجسم کنید و طرح های ذهنی را بزنید. همچنین بین مبلمان و سایر وسایل حداقل ۱ متر فضای خالی بایستی در نظر بگیرید.

مبل کلاسیک فرانسوی مبل کلاسیک ترکیه مبل کلاسیک راحتی مبل کلاسیک ارزان مبل کلاسیک چیست قیمت مبل کلاسیک یافت آباد مبل کلاسیک تهران مدل مبل کلاسیک 2017 اتاق نشیمن مبل راحتی

۳. درهای ورودی-خروجی خانه را در نظر بگیرید

اندازه یعنی طول و عرض درب ورودی خانه را محاسبه کنید که مبلمان و یا وسایلی بزرگتر از چیزی که ورودی خانه شما است نخرید. در غیر این صورت آن وسیله را نمیتوانید به خانه بیاورید.

 مبل ارزان مبل کلاسیک مبل ال مبلمان منزل دیجی کالا مبل سلطنتی مبلمان مدرن تهران حراج مبل راحتی خرید اینترنتی مبلمان یافت آباد

۴. اتاق نشیمن را به عنوان یک صحنه نمایش در نظر بگیرید

بعد از اینکه طول و عرض اتتاق نشیمین را به منظور فضای کافی برای مبلمان محاسبه کردید و اندازه درب ورودی را نیز بدست آورید. حال برنامه ریزی کنید که مبلمانی که در نظر گرفتید در کجا قرار بگیرند بهتر است که جلوه و شکل بهتری را هم داشته باشند. میتوانید از قعات روزنامه برای تصویر سازی ذهنیتان استفاده کنید.

۵. در مورد چگونگی استفاده از فضاهای اتاق نشیمن به خوبی فکر کنید

اگر اتاق نشیمن شما به عنوان یک پاتوق همیشگی برای دورهم مع شدن اعضای خانواده تان است؛ پس به فکر خرید مبلمان مقاوم در برابر لکه ها باشید. به خصوص اگر کودکان شیطون و بازیگوش دارید. اما از طرف دیگر اگر نشیمن شما تنها مکانی برای پذیرایی از مهمانان خاص است میتوانید از مبلمانی با پارچه های خاص و ظریف استفاده کنید.

شومینه چوبی شومینه آجری شومینه آماده لوازم شومینه گازی شومینه هیزمی شومینه باغی شومینه قدیمی شومینه هیزمی آماده

۶. معماری طبیعی اتاق نشیمنتان را در نظر بگیرید

برخی از فضاها دارای عناصر طراحی داخلی هستند که این عناصر به شما در انتخاب مبلمان مناسب کمک میکنند. برای مثالاگر شما یک شومینه به سبک روستیک دارید، دکوراسیون کابین(سبک قدیمی) برای شما انتخاب مناسبتری است تا مبلمان مدرن. مبلمان مدرن نیز برای اتاق های نشیمینی که چشم انداز باز و گسترده ایی به فضای شهری دارند انتخاب مناسب و بهتری هستند.

از کجا کوسن بخریم قیمت کوسن ساده بازار فروش کوسن فروش کوسن در اصفهان پارچه کوسن مبل فروشگاه کوسن مبل در تهران خرید کاور کوسن خرید روکش کوسن راهنمای انتخاب مبل اتاق نشیمن

روش دوم انتخاب مبلمان مناسب برای اتاق نشیمن
  1. با اصول اولیه شروع کنید

اغلب اتاق های نشیمن شامل کاناپه، صندلی راحتی، میزهای عسلی، و میزجلو مبلی هستند. در ابتدای کار به دنیال خرید این ملزومات اولیه باشید قبل از اینکه به فکر خرید پاف و یا میزهای اضافی باشید.

خرید میز مطالعه میز تحریر تاشو خرید میز تحریر ارزان میز اداری میز کامپیوتر قیمت میز تحریر دخترانه میز تحریر تاشو دیجی کالا میز تلویزیون

۲. با خرید های درست سرمایه گذاری درست انجام بدهید

خرید مبلمانی با ظاهر محکم ومستحکم که یا از چوب مرغوب ساخته شده اند و یا فلزات با دوام مانند استیل، ممکن است در ابتدای کار کمی پر هزینه باشد. اما دقت کنید که این مبلمان زمان بیشتری برای شما دوام و کیفیت کافی را خواهند داشت.

نحوه انتخاب مبلمان تمیزکاری منزل اصفهان نکات خانه داری تمیزکاری نکات تمیزی خانه لیست کارهای خانه چگونه کارهای خانه را سریع انجام دهیم دعا برای تمیز ماندن خانه تمیزکاری خانه داری دعا برای تمیزی خانه

۳. به دنبال پارچه های با کیفیت ومقاومت بالا در برابر لکه ها باشید

پارچه های لوکس و یا متریال با کیفیت احساس راحتی و کیفیت بالاتری را برای شما به ارمغان میاورند از این حیث که این پارچه دوام بیشتری نسبت به پارچه های ارزان دارند.

پارچه های مقاوم و مستحکم برای زمانی که شما بچه ایی کوچک دارید بسیار گزینه مناسبی هستند. حتی اگر از این مبلمان تنها برای مهمانان خاص هم استفاده میکنید سعی کنید مبلمانی با پارچهای مناسب بخرید زیرا هر لحظه امکان خطای انسانی وجود دارد.

مبل کلاسیک فرانسوی مبل کلاسیک ترکیه مبل کلاسیک راحتی مبل کلاسیک ارزان مبل کلاسیک چیست قیمت مبل کلاسیک یافت آباد مبل کلاسیک تهران مدل مبل کلاسیک 2017 راهنمای انتخاب بهترین مبلمان اتاق نشیمن

۴. کوسن هایی از جنس فوم بخرید

کوسن هایی از جنس فوم کمتر از نمونه های شامل پر و یا پنبه تغییر شکل میدهند. این کوسن ها با استفاده مداوم همچنان به همان شکل اولیه شان باقی خواهند ماند

راهنمای انتخاب بهترین مبلمان اتاق نشیمن مبلمان چوبی مبل استیل فرانسوی ساده مبلمان کلاسیک انگلیسی مبلمان کلاسیک ایتالیایی مبلمان کلاسیک فرانسوی با قیمت قیمت مبل کلاسیک فرانسوی مبل کلاسیک ارزان مبل کلاسیک راحتی قیمت مبل کلاسیک یافت آباد

۵. قدرت و استحکام چارچوب مبلتان را امتحان کنید

یکی از پایه های مبلتان را در حدود ۱۵ سانتی متر بالاببرید؛ اگر پایه مجاور نیز به خوبی بالا نرفت باید به این نتیجه برسید که چارچوب مبل به شدت انعطاف پذیر و شکننده است.

خرید مبل کلاسیک خرید مبل ال خرید مبل راحتی توکامارت خرید مبل دست دوم خرید مبل ارزان خرید مبل از تولیدی خرید اینترنتی مبلمان یافت آباد فروشگاه اینترنتی مبلمان و دکوراسیون تهران خرید مبل ارزان بهرین مبلمان اتاق نشیمن

۶. تمامی لوازم خانه تان را در هماهنگی با یکدیگر بچینید

هر قطعه از مبلمان و وسایل خانه باید قطعه دیگر ار کامل کند. در غیر این صورت مبلمان و در کل چیدمان خانه شما به نظر در هم ریخته و شلوغ به نظر میرسد. اگر طراحی داخلی خانه شما مدرن و یا کلاسیک است، سعی کنید از چهارچوب مدرن و یا کلاسیک بودن خانه تان فراتر نروید و همان خط و مشی را دنبال کنید.

مبل ارزان دست دوم مبل ارزان زیر یک میلیون مبل ال ارزان تولیدی مبل ارزان مشهد از کجا مبل ارزان بخریم مبل ارزان چهاردانگه تولید مبل راحتی ارزان مبلمان ارزان در کرج

۷. تم خانه خود را بشناسید

راه های مختلفی برای شناسایی تم خانه ها وجود دارد و یا اینکه هر قسمت از خانه چه تمی دارد. اما به طور کلی تمامی طراحی دکوراسیون ها در چهارچوب ۴ تم اصلی یعنی، معاصر، سنتی، کژال و قدیمی  تقسیم بندی میشوند.

خرید مبل زیر یک میلیون تومان مبلمان ارزان قیمت مبل زیر یک میلیون تومان اصفهان مبل ال ارزان تولیدی مبلمان ارزان در کرج مبل استیل ارزان قیمت مبل راحتی ارزان چهاردانگه حراج مبل یافت آباد

تم مدرن و یا معاصر: مبلمان و وسایل در تم مدرن معمولا سطحی براق و شفاف دارند. این مبلمان معمولا رنگ سفید، بژ و یا براقی و طبیعی دارند. در این لوازم از شیشه، فلز و رنگ های لاکی براق بیشتر ا سایر رنگ ها استفاده شده است.
تم سنتی: مبلمان سنتی رسمی تر و ظریف تر هستند. این مبلمان جزئیات بیشتری مانند دسته ها و پایه های کار شده و یا پین های ظریف و زیبا تری دارند. دسته بندی رنگی این مبلمان معمولا از رنگ های عاجی تا رنگ های سلطنتی شروع و پایان میپذیرد. بر روی این مبلمان معمولا نقاشی ها و طرح های چاپی زیبایی به چشم میخورد.
تم کژوال: این دسته از مبلمان که همان مبلمان راحتی در زبان عامیانه هستند ظاهری راحت و دوستانه دارند. از رنگ های روشن و شاد ساخته میشوند و گاهی اوقات طرح و اشکال هندسی و غیره بر روی پارچه آنها به چشم میخورد.
تم قدیمی: مبلمان قدیمی و یا کلاسیک هم شامل، مبلمانی از طرح های اسپانیایی، فرانوسوی و یا ایتالیایی میشوند. در این دسته بندی مبلمان به سبک روستیک هم شامل میشود.

 

خرید پاف بافتنی خرید پاف دیجی کالا قیمت پاف سنتی قیمت پاف تخت قیمت پاف خزدار خرید اینترنتی پاف مبل خرید پاف صندوقدار پاف ارزان بهترین مبلمان ترک اتاق نشیمن

۸. اگر فضای کوچکی دارید یک کاناپه دونفره و یا لاوسیت تهیه کنید

کاناپه های دو نفره فضای کافی برا نشستن دو نفر را فراهم میکنند. اگر شما خانواده کوچکی دارید یا اگر قصد دارید از نشیمن تنها برای سرگرمی و یا دورهمی تعداد کمی از دوستانتان استفاده کنید، لاوسیتها گزینه مناسبی هستند. چون هم در اشغال فضا صرفه جوی کردید و هم مبل مناسبی را تهیه کرده اید.

درنهایت

اگر پس ا چیدمان قطعات اصلی مبلمان مانند، کاناپه، صندلی راحتی، میزها عسلی و میز جلو مبلی هنو هم فضای خالی دارید، این ضای خالی را با قطعات اضافی پر کنید. این وسایل میتوانند شامل صندلی های راحتی بیشتر، پاف ها، شلف و کتابخانه و وسایل دکوری و عتیقه. اما دقت کنید فضای خانه هرچند هم بزرگ باشد نباید بیش از اندازه با مبلمان مختل پوشیده شود زیرا که فضا به نظر کوچیک و شلوغ میشود.

از طريق
How to Choose Living Room Furniture
برچسب ها
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

چت با هوش مصنوعی

سلام! چگونه می توانم به شما کمک کنم؟
بستن
بستن