موضوعات داغ

راه های تبدیل پاسیو خانه به یک محیط دوستانه

در این مقاله با چند ایده بسیار ساده برای داشتن یک پاسیو مدرن و زیبا آشنا می شوید.

بهشتی زیبا برای گرفتن مهمانی‌ها

آب و هوای گرم و لذت بخش بهترین موقعیت ست که بتوانید با دوستان و عزیزانتان وقت بگذرانید. اگر پاسیو شما شکل و ظاهری کثیف؛ قدیمی و یکنواخت دارد، دعوت دوستانت به چنین جایی میتواند مساله ایی ریسکی باشد.  جارو زدن برگ ها و شستن کف زمین کثیف اولین گام موفقیت آمیز در داشتن یک فضای باز زیبا است. اما یک تحول کامل نیاز به تلاش بیشتری دارد.  شما میتوانید پاسیو و حیاط خلوت خود را به یک بهشت زیبا برای مهمانی دوستانه تان تبدیل کنید،  آنهم فقط با خرید چند آیتم ساده مانند فرشهای ساده و جدید و رنگارنگ یا رنگ کردن نرده ها، چیدن سنگ های رنگی در کف خانه و هزاران ایده نو و خلاقانه…

حتی در کوچکترین حیاط ها یا پاسیوها، برای گفت و گویی گرم وخودمانب مکانی آرام ایجاد به وجودبیاورید،یا در این فضا یک اجاق کوچک ایجاد کنید و روی آن غذاهای خوشمزه بپزید. این ۱۱ ایده معرفی شده در این مقاله تا از فضای حیاط یا پاسیو خود هرچند کوچک و جمع و جوربیشترین لذت را ببرید.

پاسیو مبلمان بیرونی خانه شیک


پاسیو خودتان را سکشن بندی کنید

بهترین و زیباترین پاسیو ها نیاز به یک دست صندلی های یک شکل و یک رنگ دارند. اما نحوه چیدمان صندلیها به خودی خود میتواند مساله چالش برانگیزی باشد. ایجاد یک دیوار کاذب در اطراف پاسیو برای سکشن بندی این ناحیه و استفاده از مبلمان ال مانند می تواند انتخاب مناسبی برای بسیاری از مناطق بیرونی باشد: آنها به اندازه کافی برای چهار یا پنج نفر به طور همزمان جا دارندو به طور هوشمندانه ای برای قرار گیری در بیشتر فضاها مناسب هستند. یک مبل ال زیبا در یک پاسیو زیبا به راحتی میتواند فضایی لوکس برای گفت وگوها و دورهمی های خودمانی ایجاد کند.

Image result for ‫پاسیو‬‎


اجاق گاز کباب پزی را به پاسیو خودتان اضافه کنید

وجود یگ گریل برای اجاق های کباب پذیری مساله ایی اجتناب ناپذیر است. اما  بیرون کشیدن گریل از گاراژ، تنظیم آن، و سپس انجام تمامی این موارد دوباره آنهم در پایان شب میتواند مساله ایی بسیار خسته کننده باشد. در عوض، یک بیس خانگی برای اجاق باربکیو خودتان بسازید تا هرگز مجبور به جابه جا کردن آن نباشید. میتوانید در اطراف باربکیو خودتان پیشخوانهایی از جنس سنگ مرمر بسازید و ظاهر  آن را به یک آشپزخانه سنگ مرمر تبدیل کنید که بارها ارزش دیدن شدن داشته باشد.


مواد و متریال جایگزین را فراموش نکنید

ساخت پاسیو را تنها و فقط محدود به استفاده از چوب و یا الوارهای چوبی نکنید. اگرچه در خاطر ما یک پاسیو چوبی بسیار بزرگ و زیبا است اما همیشه به غیر از چوب متریالهای جایگزینی هم وجود دارد. مثلا میتوانید در تزئینات پاسیو از نی های چوبی، حصیر و هزاران متریال دیگر استفاده کنید.


با رنگها بازی کنید

با انتخاب رنگ های خاکستری و یا قهوه ایی اجازه ندهید که پاسیو خانه تان یک رنگ دلگیر ویکنواخت به خودش بگیرد. درست مانند تزئینات داخلی خانه شما، فضای بیرون هم به رنگ و روشنایی خوبی احتیاج دارد. با بازی کردن با رنگ های جذاب ترکیب زرد و آبی در کنارهم استفاده از پارچه هایی با بافتهای مختلف، گذاشتن گلدانهای گل در اطراف همگی به جذابیت ظاهری پاسیو اضافه میکند.

Image result for ‫پاسیو‬‎


یک فضای مسقف زیبا در پاسیو ایجاد کنید

پاسیو شما حتما و لزوماً نباید یک قست الحاقی به خانه شما باشد. این فضا میتواند به عنوان یک پاسیو جدا و مسقف دور از خانه تان باشد. منظور ما دقیقا یک آلاچیق زیباست که در اطراف آن گیاهانی مثل انواع پیچک و یا رزهای رونده کاشته شود که دورتا دور نرده های پاسیو را بگیرد و نمای جذابی را به پاسیو بدهد.

Image result for Glam Escape patio


تبدیل یک فضای بیرونی به پاسیو

طرفداران فضاهای بیرونی و پاسیوها دوست دارند که حتما بسیاری از  مهمانی ها و مراسم ها را در پاسیو و یا حیاط برگزار کنند اما عدم وجود پاسیو و حیاط آنها را بسار ناراحت و نا امید میکند. برخی از طراحان داخلی این مشکل را برطرف کرده اند اما چگونه؟ به تبدیل یکی از اتاق ها که دارای نورگیر و سقف بلند است به پاسیو! خب به دلیل اینکه دیوارها دارای پنجره های سرتا سری هستند مهمانها احساس اینکه داخل خانه نشسته اند را ندارند. از طرفی حتی اگر باران هم شروع به ریزش کند شما در امان خواهید بود زیرا برخلاف پاسیوهای بیرونی شما سقفی بالای سرتان دارید.

Image result for indoor patio


برای پاسیو خودتان یک خانه درختی درست کنید

هر مهمانی نیاز به یک فضای مخفی هم دارد: یک مکان پنهانی که برای مدتی ناپدید شود و با نزدیکترین دوستانتان گپ بزنید،  این مکان می بایست کاملا خارج از دید سایر مهمانان باشد. کاملا از دید رویداد اصلی. در این مواقع میتوانید یک خانه کوچک و دست ساخت خودتان ایجاد کنید و آن را رنگ آمیزی کنید که در مواقغع این چنینی ازش استفاده لازم را ببرید. این خانه کوچک و راز آلود فضای خانه تان را به گرم ترین و درخشان ترین فضا در بین همسایگانتان تبدیل خواهد کرد.

Image result for Grown-Ups Playhouse in yard


یک ایستگاه برای نوشیدنی ها بسازید

حتما برای پاسیو خودتان یک میز مخصوص برای نوشیدنی هایتان ایجاد کنید. چون روی این میز مخصوص میتوانید انواع نوشیدنیها و اسنک ها را موقع مهمانی بگذارید و یا در زمان خورد کردن گوشت کباب شده تان بر روی باربکیو نگران جای کم نباشید.

باز هم برای ساخت این میز مخصوص نوشیدنی ها سنگ مرمر پیشنهاد خوبی است که از سوی طراحان داخلی داده می‌شود زیرا که این سنگ علاوه بر دوام، بسیار زیبا هم است.


قدرت چراغ های نورانی را دست کم نگیرید

آیا شما غالبا مهمانیهایتان تا دیر وقت ادامه دارد؟ پس حیاط خود را روشن کنید، اما اجازه ندهید که نور بیش از حد چشمانتان را اذیت کند. لامپ های ظریف و کوچک را انتخاب کنید تا در فضای باز خود یک محیط عاشقانه و زیبا سازید. همچنین برای زیبا تر شدن آلاچیق و یا پاسیوخودتان از ریسه های چراغ های ال ای دی استفاده کنید.


یک اجاق کوچک برای آتش درست کنید

در تابستان های گرم و زیبا با هوای دل انگیز هیچ چیز بهتر از داشتن یک اجاق گاز که نور آن سوسو کند نیست. این اجاق زیبا میتواند برای ما یادآور فضای کوهستان باشد. یا شاید خاطراتی از کمپ های جادویی و هیجان انگیز را به ارمغان بیاورد.


فکرای بزرگ کنید درباره فضاهای کوچک

کوچک بودن فضای پاسیو و یا حتی تراس خانه تان نباید به این معنی باشد که شما از طرح ها و فکرای بزرگی که در سرتان دارید دست بکشید. دو یا چند صندلی کوچک به همراه یک میز وسط به همراه یک میز عسلی و چند گلدان یک فضای زیبا برای پاسیو شما میسازد.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
از طريق
How to Turn Your Patio into a Party-Friendly Paradise
منبع
thespruce
برچسب ها
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

چت با هوش مصنوعی

سلام! چگونه می توانم به شما کمک کنم؟
بستن
بستن