طراح داخلی خانه خودمان باشیم؟

امروز در این مقاله از فوبورو مگ به شما آموزش می دهیم که چطور طراح داخلی خانه خودمان باشیم.

برای خیلی از افراد فکر کردن به کار طراحی داخلی خانه و اینکه از یک طراح دکوراسیون بخواهند که کار طراحی خانه‌شان را انجام دهد، سخت و طاقت فرسا است. مخصوصا زمانی که با هزینه های گزافی که طراحان دکوراسیون روی دست آنها میگذارنند.

زمان و تلاش مورد نیاز برای این کار، اینکه چطور میتوانیم سلیقه خودمان را در کار طراحی و چیدمان خانه دخیل کنیم هرکدام در جایگاه خود برای ما چالش برانگیز است. برای غلبه به این مشکلات، بد نیست که خودمان از اصول طراحی دکوراسیون خانه سردربیاوریم. زمانی که خومان کار طراحی داخلی خانه را انجام بدیم به مراتب راحتتر و بهتر البته با دخیل کردن سلیقه شخصی خودمان میتوانیم  این کار را انجام بدهیم.

طراحی-داخلی

۱.در طراحی داخلی خانه خود از مجلات دکوراسیون و صفحات اینترنتی بلاگرهای طراحی دکوراسیون الهام بگیرید

خوشبختانه، ایده های الهام بخش در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی بسیار زیاد است. در این باره حتماً از مجلات طراحی دکوراسیون داخلی خانه و وبلاگ بلاگرهای طراحی استفاده لازم را بکنید. دیگر منبعی که میتوانید از  آن ایده های لازم را الهام بگیرید، تلویزیون و برنامه های تلویزیونی در زمینه دکوراسیون داخلی است.

چگونه-طراحی-داخلی-خانه-خود-را-انجام-دهیم

۲. دفترچه یادداشتی تهیه کنید و در آن ایده های دکوراسیون را یادداشت کنید

وجود یک دفترچه یاد داشت مناسب فاصله بین دریافت ایده دکوراسیون و اجرای آن را پر میکند. گاهی اوقات عکس های مورد علاقه تان از ایده دکوراسیون خانگی را پرینت بگیرید و آن را توسط یک سنجاق با صفحات دفترچه یادداشت سنجاق کنید.

نمونه-ایده-طراحی-داخلی

۳. در لابه لای دکوراسیون کنونی خانه، دکوراسیون جدید اضافه کنید

اینکه تصمصم بگیرید دکوراسیون خانه تان به کلی و یکباره عوض کنید میتواند بسیار هزینه بر باشد و در خیلی از مواقع این موضوع امکان پذیر نیست. اولین قدم  برای تغییر در دکوراسیون داخلی خانه این است که تصمیم بگیرید چه چیزی را میخواهید در خانه نگه دارید و چه چیزی را نمیخواهید.

همواره به یاد داشته باشید که در تغییر و تحولاتتان خانه همواره قطعات بزرگ و اصلی مانند کاناپه، میزهای عسلی و میز جلومیزی را نگه دارید. با نگه داشتن این قطعات اصلی و بزرگ و تنها تغییر ظاهرشان مثلا با گذاشتن کوسن های رنگارنگ و یا عوض کردن کاور مبلمان میتوانید ظاهر جدید به خانه بدهید.

طراحی-داخلی-خانه

مبلمانی با رنگ های خنثی را تقریبا میتوانیم با انوع رنگها و تم های مختلف ترکیب کنیم. حتی یک مبل راحتی بژ به راحتی با بالشت های رنگی و روشن ترکیب می‌شود و نمای بسیار زیبایی را به خانه می‌بخشد. یا اگر مبل شما رنگی و یا دارای الگوی گلدار است میتوانید آن را با گذاشتن کوسن هایی ساده و با رنگ های خنثی جذابتر کنید.

طراحی-داخلی-منزل-ایرانی

تا جایی که برایتان امکان پذیر است از شر وسایل قدیمی و کهنه تان خلاص بشوید به دلیل اینکه نگهداری بیش از اندازه وسایل قدیمی باعث میشود قدرت مانور و خلاقیت شما از بین برود.

طراحی-داخلی-ایرانی

۴. اگر چند آیتم جدید میخرید آنها را به شکل تدریجی استفاده کنید

از خرید یکجای وسایل در خانه اجتناب کنید. برای هر خرید جدیدی حتما به دفترچه الهامات خود رجوع کنید و همواره لوازم خانه یا وسایل دکوراتیویی را بخرید دارای موتیف یا رنگی هستند که شما بدان آنها علاقه مند هستید.

در سایت های اینترنتی مربوط به فروش دکوراسیون خانگی جستجو کنید و از میان کالاهای آنها دست به انتخاب و مقایسه بزنید.

طراحی-داخلی-پذیرایی

مزیت سایت های فروش اینترنتی لوازم دکوراسیون خانگی و یا اداری این است که میتوانید اجناس مختلف را باهم مقایسه کنید و بسنجید که چه وسیله ایی به تم خانه شما میاد و چه وسیله ایی متناسب نیست.

اما نکته ایی که شما همواره باید به یاد داشته باشید  این است که برای طراحی داخلی خانه خودتان حتما باید یک سبک زیبا را انتخاب کنید و همان را دنبال کنید.

اینکه میخواهید سبکی مدرن داشته باشید و یا کلاسیک، سبکی پویا و شاد یا آرام و راحت بسیار مهم است. زیرا که هر قسمتی از وسایل دکوراسیون را خریداری میکنید باید متناسب با سبک خانه باشد. برای هرکدام از اتاق ها زمانی جدا را اختصاص بدهید. نیازی نیست که تمامی اتاق ها شبیه به هم طراحی دکوراسیون شوند.

طراحی-داخلی-اتاق

۵.تغییر و یا طراحی دکوراسیون خانه تان را در صورت لزوم انجام بدهید

طراحی دکوراسیون خانه همواره باید به عنوان یک عمل پویا و همیشگی انجام شود نه اینکه به مانند کاری ایستا به آن نگاه شود. حتی زمانی که شما دکوراسیون خانه تان تکمیل کردید همواره به دنبال الگوها و طرحهایی باشد که بتوانند دکور خانه تان را تکمیل تر و زیباتر کند.

طراحی-داخلی -ویلا

نکات پایانی

توجه کنید اگر برای تغییر در طراحی داخلی خانه تان با کمبود بودجه روبرور هستید، از خرید وسایل زیادی برای خانه خود داری و تنها در ابتدا وسایل مهم و برگ مثل کاناپه را با قیمت کم بخرید.

از خرید کردن در هنگام تخفیف های پایان فصل هراسی نداشته باشید. در این حراجی ها وسایل ارزان قیمتی را که میخرید با اندکی ذوق و سلیقه و با الهام از مجلات دکوراسیون و بلاگرهای دکوراتور، به وسابلی با ظاهر گران و ارزشمند تبدیل کنید.

از طريق
How to Be Your Own Home Decorator
برچسب ها
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

چت با هوش مصنوعی

سلام! چگونه می توانم به شما کمک کنم؟
بستن
بستن