موضوعات داغ

مهم ترین نکات قبل از خرید کتابخانه

عاشقان کتاب و کتابخوانی همیشه به دنبال مکانی خلوت و به دور از هیاهوهای روزمره زندگی هستند که بتوانند در کمال آرامش به خواندن کتاب‌های مورد علاقه شان مشغول شوند. این طرفداران کتاب معمولا حجم زیادی از کتاب‌های مختلف با موضوعات متنوع دارند و دغدغه اصلی آنها نحوه سازمان‌دهی و طبقه‌بندی این کتاب‌ها است. انتخاب کتابخانه با تعداد قفسات کافی، سایز استاندار و متناسب با فضای خانه یا اداره از مهم‌ترین نکاتی است که باید قبل از خرید کتابخانه به آن توجه نمود.

این افراد خواهان این هستند که کتابهای محبوبشان از رمان های معروف تا مجموعه اشعار شاعران محبوبی چون حافظ و مولانا تا فروغ و شاملو را در کتابخانه ای با طراحی زیبا بگنجانند که بتوانند ادای احترامی به شاهکارهای این نوابغ دنیای ادبیات کرده باشند. امروز در فوبورو مگ با ما همراه باشید.

یک کتابخانه مناسب و با کیفیت حکم صندوقچه ای را دارد که به خوبی از گنج های عاشقان کتاب و کتابخوانی محافظت میکند.

 راهنمای خرید کتابخانه ارزان

مطمئناً شما هم با ما هم نظر هستید که خرید اجناس و لوازم ارزان همواره به صرفا نبوده، خصوصا این مساله در طولانی مدت ثابت شده است. البته این مساله به این معنا هم نیست که برای خرید کالایی مثل خرید کتابخانه اداری و یا خانگی به سراغ نمونه‌های بسیار گران قیمت بروید. پیشنهاد ما به شما این است که حتما سری به فروشگاه‌های آنلاینی بزنید که بصورت تخصصی در زمینه فروش دکوراسیون خانگی و اداری فعالیت می‌کنند.

معرفی انواع کتابخانه خانگی و اداری

کتابخانه‌ها در طرح‌ها و اشکال مختلف موجود می‌باشند. می‌توانید کتابخانه‌ای بخرید که بلندی آن تا سقف هم می‌رسد و یا تنها چند قفسه بیشتر نداشته باشد و برای برداشتن کتاب‌ها مجبور به خم شدن باشید.

برخی از کتابخانه‌ها پهن هستند و برخی باریک؛ برخی از آنها دردار هستند تا محافظت بیشتری از کتاب‌‌ها به‌عمل آورند و کتاب‌ها را از گرد و غبار و رطوبت در امان نگه دارند. در این زمینه محصولات متنوعی وجود دارد و همین امر انتخاب را قدری دشوار می‌کند.

به همین دلیل بر آن شدیم تا چند نمونه از مهمترین نکاتی را که می‌بایست در حین خرید کتابخانه به آن توجه داشته باشید را در این قسمت برایتان ذکر کنیم.

هم‌چنین می‌توانید برای انتخاب مناسب‌تر کتابخانه خانگی مقاله راهنمای انتخاب مناسب ترین کتابخانه خانگی با توجه به دکوراسیون منزل را در مجله فوبورو مطالعه کنید.

نکاتی که قبل از  خرید کتابخانه خانگی و یا اداری باید به آنها توجه کرد

  1. پیش از خرید اولین نکته ای که در مورد انتخاب کتابخانه باید در نظر بگیرید، تعیین مکان قرار دادن آن است. فضایی که در اختیار دارید را اندازه‌گیری کنید و زمانیکه برای خرید وارد یک سایت فروش اینترنتی دکوراسیون مثل فوبورو و یا بازار شدید بدانید که چه ابعادی مد نظر شما هست.
  2. یک حساب سرانگشتی از تعداد کتاب‌های خود داشته باشید تا بتوانید کتابخانه‌ای با تعداد  قفسه مناسب خریداری نمایید. اگر می‌خواهید آیتم‌های دیگری نظیر عکس، گلدان، و یا سایر وسایل زینتی را نیز در آن جای دهید، از قبل جایی در قفسه‌های کتابخانه برای آن در نظر بگیرید.
  3. هم‌چنین در هنگام خرید باید به نوع چیدمان و دکوراسیون اتاقی که قرار است کتابخانه را در آن جای دهید نیز توجه کنید و کتابخانه‌ای بخرید که با کل فضا همخوانی و هماهنگی داشته باشد.
  4. سعی کنید کتابخانه‌ای بخرید که قفسه‌هایی با قابلیت تنظیم داشته باشد تا بتوانید فضایی برای کتاب‌های مختلف در هر سایز و اندازه ای که بودند ایجاد کنید.
  5. از نظر طراحی از قدیم کتابخانه‌ها را در شکل‌های منتظم مستطیلی و مربعی می‌ساختند. البته اکثر شرکت‌های تولید کننده بیشتر به شکل و کارکرد اهمیت می‌دهند تا رنگ و زیبایی. اما نیاز بازار به گونه است که تولیدکنندگان را ترغیب به تولید کتابخانه‌هایی در طرح و رنگ‌های مدرن می‌کند. برخی از دیزاین‌ها با افزودن چند آیتم دکوراتیو خیلی زیباتر می‌شوند.

جنس قفسه‌های کتابخانه خانگی و یا اداری

قفسه کتابخانه‌های دیواری و یا ایستاده در انواع متریال مختلف ساخته می‌شود. جنس این قفسه‌ها به طور کلی در قیمت نهایی و کیفیت آن‌ها تاثیر مستقیم می‌گذارد.

کتابخانه چوبی

معمولا این نوع که از قدیم و از همان ابتدای ابداع کتابخانه ها وجود داشتند بدام هستند و از طرفی از زیبایی خاصی هم برخودارند که به راحتی با سایر لوازم و مبلمان خانگی و با اداری هماهنگ میشوند. این کتابخانه در بازار فروش در انواع رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند. معمولا کتابخانه‌هایی که از چوب گردو ساخته شده‌اند از دوام و کیفیت بالاتری هم برخوردار هستند.

کتابخانه ام دی اف

با رواج و گسترش استفاده از ام دی اف ها شاهد ظهور کتابخانه و یا قفسه‌هایی دیواری از جنس ام دی اف هم بودیم. ام دی اف متریال سبک تری نسبت به چوب است در ضمن که بسیار هم با دوام است. کتابخانه‌های از جنس ام دی اف در رنگ‌ها و نمونه‌های زیادی ساخته می‌شوند.

کتابخانه فلزی

این نوع از برخی فلزات و آلیاژهای سبک ساخته می‌شوند و بیشتر مخصوص استفاده در فضاهای اداری با سازو کارهای رسمی‌تر هستند اما این روزها شاهد ظهور کتابخانه@هایی هستیم که به شکل ترکیبی هم از چوب یا ام دی اف و هم از فلزات مستحکم برای ساخت کتابخانه استفاده شده است.

 

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

چت با هوش مصنوعی

سلام! چگونه می توانم به شما کمک کنم؟
بستن
بستن