معرفی ۸ مدل جذاب کفپوش های سه بعدی اپوکسی

خلاصه نوشته
  • در چند سال اخیر توجه به کفپوش خانه به عنوان یکی از المان های اصلی دکوراسیون داخلی زیاد شده است. کفپوش های سه بعدی اپوکسی هم به دلیل ارانی و کاربرد بسیار بالایشان مورد استقبال بسیاری از طراان داخلی بوده است.

 کفپوش اپوکسی چیست؟

کفپوش دکوراتیو اپوکسی یک گزینه بسیار عالی برای کسانی است که به دنبال یک کفپوش با استحکام بالا، قیمت مناسب و صد البته شیک و زیبا هستند. امروز در مقاله ای از فوبورو مگ قصد داریم تا در مورد کفش پوش های پلی پوکساید که به نام کفپوش های اپوکسی در بازار معروف هستند ، صحبت کنیم .

این نوع از کفپوش ها بسیار در برابر حرارت و تحمل وزن مقاوم میباشند. از جمله ویژگی های مثبت این کفپوش استقامتشان در مقابل مواد شیمیایی، سائیدگی، انواع چربی‌ها و غیره است.

کفپوش-سه-بعدی

این کفپوشها پلی اورتان از خانواده پلیمرها هستند و کاربرد صنعتی و خانگی دارند. اپوکسی قابلیت بسیار بالایی برای اجرا روی سطوح بتنی دارند.

کفپوش اپوکسی نه تنها کاربری بسیار بالایی در محیط های مسکونی و اداری دارد بلکه به دلیل خاصیت آنتی باکتریالش برای استفاده در محیط های بیمارستانی هم بسیار کارامد است.

درخشندگی و زیبایی بصری بالای این کفپوش و همچنین خاصیت عایق رطوبتی و شیمیایی در اینکه به سرعت تمیز و براق شود، بسیار در میان خریداران محبوب شده است.

کفپوش های اپوکسی طیف وسیعی رنگی دارند که علاوه بر این موضوع قابلیت اجرای طرح های سه بعدی را نیز دارند. طرح های سه بعدی که بر روی این کفپوش ها اجرا یشوند از نظر زیبایی بصری در ایجاد یک فضای شگفت انگیز و خاص در خانه و یا محل کارمان بسیار موثر است.

 انواع کاربرد کفپوش‌ اپوکسی :

  •  این کفپوش را میتوان در انوع کارخانه ها و کارگاه های مختلف اسفاده کنیم.
  •   مجتمع های تجاری و مراکز خرید گزینه مناسبی هستند که از کفپوش اپوکسی استفاده کنند.
  • کفپوش پارکینگ، انبار، بیمارستان و درمانگاه
  •  کفپوش سالن های ضد حریق
  • در کارخانجات صنعتی سنگین شبیه کارخانه فولاد و سیمان و سالن های مختلف صنعتی ، گاز و نفت و پتروشیمی
  • کفپوش کف کارخانه های کاغذ سازی، نیروگاه ها

کفپوش-اپوکسی

نحوه اجرای کفپوش اپوکسی

قبل از اینکه کفپوش اپوکسی بر روی سطوح مختل ک اجرا شود باید کارشناسان مربوط به این کار سطح زمین و کف را بررسی کنند. کیفیت سطح زمین رابطه مستقیم با کیفت اجرای اپوکسی دارد. بر روی سطح قبل از اجرای اپوکسی هیچگونه آلودگی وگرد و غباری نباید باشد وگرنه اپوکسی کیفیت لازم را نخواهد داشت.

با استفاده از دستگاه های مخصوص سابتن پرایمر اپوکسی باید بر روی کف اجرا شود

الف) تمامی سطوح بتنی و سایر کف های مد نظر باید به دلیل داشتن باندینگ مکانیکی پوشش ها، دارای زبری کافی باشند به همین دلیل بایستی با استفاده از دستگاه مخصوص ساب بتن، قبل از اجرای پرایمر اپوکسی سطوح بتنی آماده سازی گردند.

ب) با توجه به این مطلب که کفپوش های اپوکسی می‌بایست بر روی سطوح بتنی پایدار اجرا گردد. قبل از اجرا بایستی تمامی سستی ها و بقی ها از روی کف به وسیله چکش چک شود.

قابل ذکر است که کلیه درزهای اجرایی و انبساطی موجود و همچنین ترک ایجاد شده در سطوح بتنی بوسیله ماستیک اپوکسی مخصوصشرکت افزیر مسطح شود.

پ) همانگونه که اشاره شد کف مورد نظر می‌بایست جهت اجرای کفپوش اپوکسی، عاری از هر گونه آلودگی شامل گرد و غبار، چربی ها شامل روغن، گریس، پلاسترها و نیز مواد اسیدی و قلیایی باشد. در صورت وجود چنین موادی، سطح بتن با استفاده از روش های مکانیکی و یا شیمیایی جرم زدایی و چربی زدایی می‌گردد.

ت) پس از اینکه کف و سطوح کار توسط روش‌های مکانیکی و یا شیمیایی چربی زدایی گردید، در صورت نیاز لکه گیری سطوح توسط گروت اپوکسی مخصوص شرکت افزیر انجام می‌گیرد. گروت اپوکسی مخصوص که یک مواد ترکیبی جهت تعمیر و یا پوشش سطوح آسیب دیده می‌باشد، ترکیب مخصوصی از رزین اپوکسی خالص، پودر اروزیل و میکرو سیلیس می‌باشد. با استفاده از گروت اپوکسی تخلخل‌های موجود در سطح پر شده و علاوه بر ایجاد یک سطح پلیمری صاف و باندینگ مکانیکی قوی، کفپوش اپوکسی با لایه زیرین ایجاد می‌گردد.

ث) پس از انجام کلیه مراحل فوق، کلیه سطوح وکیوم شده و حلال شویی می‌گردد.

ج) وضعیت بتن‌های اجرا شده در کف به لحاظ داشتن حداقل مقاومت مکانیکی نظیر مقاومت های فشاری و کششی، به منظور اجرای  کفپوش اپوکسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چ)  پلاسترهای سیمانی موجود و یا هر لایه دیگری که به منظور تسطیح بر روی بتن اجرا شده است باید چسبندگی آنها با بتن اصلی مورد آزمایش قرار گیرد در صورتیکه چسبندگی آنها مناسب نباشد تخریب و برداشتن آنها ضروری می‌باشد.

خ)  میزان رطوبت سطوح در زمان اجرای کفپوش اپوکسی نباید بیشتر از ۴.۵% باشد.

د) اجرای لایه های کفپوش‌ اپوکسی مسلح با الیاف فایبرگلاس (لایه تقویت شده میانی)

 جذابیت فوق العاده کفپوش تی ری دی اپوکسی

اجرای طرح های تی ری دی بر روی کف باعث ایجاد هماهنگی با سایر لوازم و مبلمان خانه میشود. برخی از این طرح های آنقدر واقعی و زنده به نظر میرسند که باعث تحیر و تعجب مهمانان میشود.

مدل اول: طرح های کلاسیک؛ مناسب دکوراسیون کلاسیک و حال و پذیرایی

کفپوش-سه-بعدی-اپوکسی

مدل دوم؛ استفاده از طرح های فضایی و جذاب: مناسب برای اتاق خواب

کفپوش -سه-بعدی-پوکسی

مدل سوم: طرح آسمان و ابر مناسب برای اتاق خواب و یا حال و پذیرایی

اپوکسی طح آسمان و ابر

مدل چهارم: استفاده از طرح های دریایی و ماهی مناسب سرویس بهداشتی

خرید-کفپوش -اپوکسی

اپوکسی سه بعدی طح ماهی و آب

فروش-کفپوش-سه-بعدی-اپوکسی

مدل پنجم: طرح سه بعدی چمنزار مناسب آشپزخانه و پذیرایی

خرید-کفپوش -سه-بعدی

مدل ششم: اپوکسی ساده بدون طرح

مناسب برای تمامی قسمت های منل همچنین اپوکسی بدون طرح برای استفاده در ادارات و بیمارستانها بسیار کاربردی است.

epoxy اپوکسی ساده کف اپوکسی مبلمان نشیمن اتاق خواب

مدل هفتم: طرح کودکانه مناسب اتاق خواب و محل بازی کودکان و مهد کودکها

کفپوش -سه-بعدی-پوکسی

مدل هشتم: اپوکسی سه بعدی مدل گلدار مناسب سرویس بهداشتی

نتیجه گیری

در نهایت میتوان گفت که کفپوش ها اثر زیادی در تغییر و زیبایی دکوراسیون داخلی خانه ما دارند. به خصوص طرح و رنگ کفپوش ها باعث افزایش در زیبایی ایجاد عناصر زیبایی شناسانه در خانه مان دارد.

تغییر و تحول کفپوش ها مانند هر گونه تغییر و تحول دیگر هزینه برخواهد بود بنابراین استفاده از کفپوش های زیبا و در عین حال مقرون به صرفه ای چون کفپوش های اپوکسی که در طرح ها و رنگ و شکل های مختلف ساخته میشوند در تغییر دکوراسیون داخلی خانه به شدت توصیه میشود.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

چت با هوش مصنوعی

سلام! چگونه می توانم به شما کمک کنم؟
بستن
بستن