موضوعات داغ

چگونه یک کتابخانه خانگی بسازیم؟

4 روش ساخت آسان کتابخانه در خانه

بسیاری از عاشقان کتاب همیشه آرزو دارند که در خانه فضایی زیبا و  اختصاصی برای کتاب خواندن داشته باشند. فضایی که با نشستن و کتاب خواندن در آنجا بتوانند از دنیای واقعی فاصله بگیرند. آنها می‌دانند که بهترین وسیله برای رسیدن به این آرزو علاوه بر داشتن کتاب‌های خوب، بهره‌مندی از یک فضای خاص و الهام بخش برای مطالعه است.

نحوه‌ی سامان‌دهی به کتاب‌ها و وسایل دکوراتیو کوچک در ایجاد فضای زیبا  و مناسب مطالعه بسیار می‌تواند موثر باشد. بنابراین تمامی این موارد را می‌توانیم با داشتن یک فضای کتابخانه‌ایی مطالبق سلیقه‌ی شخصی خودمان داشته باشیم.

اما چگونه کتابخانه‌ایی داشته باشیم که هم جادار باشد و هم مطابق سلیقه خودمان ساخته شده باشد؟ وقت آن رسیده که که به ساخت یک کتابخانه شخصی فکر کنیم. در این مقاله ما قصد داریم که شما را با چند روش ساده و در عین ارزان ساخت کتابخانه شخصی آشنا کنیم.

چند نکته مهم قبل از شروع ساخت کتابخانه در خانه

قبل از اینکه شروع به ساخت کتابخانه‌ایی زیبا و منحصر به فرد در خانه کنید، باید به چند نکته توجه کنید. اندازه خانه، فضای اختصاصی به کتابخانه، تعداد کتاب‌ها(وزن آنها) و یا وسایل دکوری که می‌خواهید کتابخانه را به آنها اختصاص بدهید را در نظر بگیرید.

مثلا اضافه کردن تعداد قفسات در عوض افزایش طول آنها؛ در صورتی که شما تعداد کتاب‌هایتان زیاد است؛ نکته‌ای ست که حتما باید به آن توجه کنید.

نکته بعدی؛ اینکه فاصله هر قفسه با قفسه دیگر از نظر ارتفاع  می‌بایست چیزی در حدود ۵۰ الی ۶۰ سانتی‌متر باشد. البته بزرگترین کتاب شما می‌تواند معیار مناسبی برای رعایت این فاصله باشد.

هیچ‌وقت فراموش نکنید برای ساخت هر وسیله‌ی خانگی، اجازه دهید که هنرمند درونتان برای جزئیات مانند تزئینات  و رنگ آمیزی تصمیم بگیرد.

ساخت کتابخانه‌ی چوبی در خانه

در تصورات اکثر ما یک کتابخانه واقعی می‌بایست ازجنس چوب باشد. بنابراین برای این کار به راحتی می‌توانیم از قطعات چوب و ام دی  افی که به راحتی در دسترس هستند استفاده کنیم.

ملزومات ساخت کتاب‌خانه چوبی در خانه

کتاب کتاب خانه مدرن قفسه ساخت کتابخانه در خانه

 

کتاب‌خانه کتاب ساخت کتابخانه در خانه۱. دو نگهدارنده فلزی

۲. تعدادی قطعات چوب و یا ام دی اف برش خورده

برای این کار لازم است که شما دو نگهدارنده فلزی را در فاصله مناسب در طول تخته چوب بر روی دیوار نصب کنید. بعد هم چوب  یا ام دی اف را روی آن نصب کنید.

روش دوم؛ ساخت کتابخانه با چوب در خانه

ملزومات ساخت

  1. برش‌های چوبی به عنوان قفسه
  2. میخهای فولادی
  3. بست‌های نگهدارنده
  4. چسب قوی(چسب چوب)

کتاب‌خانه کتاب ساخت کتابخانه در خانه

در این روش هم شما می‌توانید کتابخانه‌ایی با قفسه‌های چوبی داشته باشید. اما با این تفاوت که به جای استفاده از نگهدارنده‌های فلزی می‌توانیم از میخ‌های فولادی و چسب استفاده کنیم. توجه کنید! قسمتی را که میخواهیم کتابخانه نصب شود با یک مداد یک خط بکشید. سپس اندکی پائین‌تر میخ‌های فولادی را بزنید. در انتها به لبه انتهایی چوب چسب بزنید و آن را در قسمت مشخص شده نصب کنید.

چسب و میخ‌های فولادی باعث می‌شوند که قفسه‌های ایجاد شده توسط شما مقاومت زیادی برای نگه‌داشتن چندین کتاب داشته باشند.

ساخت کتاب‌خانه در خانه با استفاده از جعبه‌های میوه

ساخت کتابخانه با استفاده از باکس‌های میوه را شاید بتوان ارزان‌ترین و آسان‌ترین روش ساخت کتابخانه در خانه دانست. در این روش می‌توانید از ذوق و سلیقه خودتان برای رنگ کردن جعبه‌ها و نحوه چیدمانشان بر روی زمین و  یا نصب آنها برروی دیوار استفاده کنید. جعبه‌ها را می‌توانیم بر روی زمین و یا دیوار نصب کنیم.

کتاب کتابخانه ساخت کتابخانه جعبه میوه

  • نکته! قبل از استفاده از جعبه‌های میوه به عنوان قفسه‌های کتابخانه حتما خرابی احتمالی آنها را رفع کنید. زیرا در غیر این صورت احتمال شکستگی و آسیب وجود خواهد داشت.

ساخت کتابخانه کتابخانه کتاب

ساخت کتابخانه در خانه با نخ و تخته

ملزومات ساخت

  1. سه تخته چوب با طول‌های متفاوت
  2.  ملیه فلزی  و یا چوبی
  3. ریسمان محکم و یا سیم فلزی
  4. دو گیره دیواری
  5. پیچ و مهره

برای ساخت یک کتابخانه‌ی متفاوت و تا حدودی انتزاعی می‌توانید روش‌های معمولی را کنار بگذارید. مثلا می‌توانی به آسانی کتابخانه‌ایی با تخته و نخ بسازید. البته این کتابخانه برای کتاب‌های بزرگ و زیاد خیلی کاربردی نیست.

روش کار: ابتدا دو سر تخته های چوبی را با فاصله دو سانتی متر از لبه تخته و اندازه مشخصی بین دو سوراخ، سوراخ کنید. ( توجه به اندازه بین سوراخ ها اهمیت بالایی در ثابت بودن تخته ها و جلوگیری از تاب خوردگی آن ها دارد.

حال زمان اتصال میله فلزی یا چوبی به دیوار است. ارتفاع مناسبی را در جایگاهی که قرار است کتابخانه خود را در آنجا نصب کنید انتخاب و میله را با گیره های دیواری و پیچ و مهره محکم کنید. سپس ریسمان را با سه طول متفاوت قطع کرده، به طوری که هر طول در نظر گرفته شده دارای دو ریسمان باشد و در مجموع شش ریسمان داشته باشید. در مرحله آخر یک طرف ریسمان را گره محکمی زده و سر دیگر آن را از سوراخ عبور دهید و بعد از چرخاندن دور میله چوبی یا فلزی از سوراخ دوم عبور داده و در انتها گره بزنید و این کار را برای تمام ریسمان ها و تخته های چوبی خود ادامه دهید.

کتاب‌خانه کتاب ساخت کتابخانه در خانهدر آخر اگر با خواندن این مقاله هنوز قصد خرید یک کتابخانه آماده برای خانه‌تان دارید می‌توانید آن را از لینک زیر سفارش دهید تابه آسانی آن را درب منزلتان تحویل بگیرید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

چت با هوش مصنوعی

سلام! چگونه می توانم به شما کمک کنم؟
بستن
بستن