راهنمای کاربردی خرید صندلی اداری

8 سوالی که پیش از انتخاب و خرید صندلی اداری بهتر است جواب آنها را بدانیم

۱- دقیقا جهت انجام چه کاری به صندلی نیاز دارید؟

صندلی اداری باید با توجه به شغل مورد نظر ویژگی‌های به خصوصی داشته باشد. برای مثال فردی که با کامپیوتر کار می‌کند و بعضی مواقع به پشتی صندلی تکیه می‌دهد باید از صندلی‌های اداری استفاده کند که پشتی آنها قابلیت ارتجاع به سمت عقب را داشته باشد در اصل بهتر است از صندلی مخصوص کامپیوتر استفاده نماید. اگر قرار است به انجام امور اداری و دفتری پرداخته شود صندلی با پشتی ثابت و دسته تنظیمی توصیه می­گردد. چنانچه ترکیبی از حالات فوق باشد می­توان از صندلی با پشتی متحرک، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی و تنظیم دسته استفاده کرد که به مراتب قیمت بالاتری نیز دارند. مدیران نیز جهت انجام کارهای خود به صندلی های تماما تنظیمی با پشتی بزرگ و با ابهت علاقه مندند.

۲- آیا فضا و محیط کاری‌تان را بخوبی می­شناسید؟

قدم بعدی برای خرید صندلی اداری و کارمندی مناسب بعد از تعیین کاربری صندلی، تخمین میزان فضای محیط کاری می‌باشد. با توجه به میزان فضای محل کار و نوع فعالیتتان می‌توانید اندازه و نوع چینش صندلی اداری و کارمندی‌تان را مشخص کنید. به عنوان مثال، ممکن است برای فضاهای کوچک استفاده از فضای کاری اشتراکی مناسب‌تر باشد و اگر فضای بزرگی در اختیار دارید استفاده از پارتیشن نیز می‌تواند ایده خوبی باشد. پس حتما در نظر داشته باشید محلی که قرار است صندلی اداری و کارمندی را قرار دهید، کجاست؟ چه ویژگی های منحصر به فردی دارد؟ چقدر فضا در اختیار دارید؟ کیفیت و نوع مصالح سازنده اتاق‌تان چگونه است؟ و همچنین رنگ، نور و دما را در نظر داشته باشید.

خرید صندلی اداری - خرید صندلی کامپیوتر - صندلی اداری

صندلی کارشناسی آرتمن مدل DCE

۳- چه مدت زمان در طول روز را روی صندلی می­گذرانیم و چه میزان راحتی را انتظار داریم؟

از آنجایی که امروزه همه­ی ما وقت زیادی را صرف کار در محیط اداری می‌کنیم راحتی و کارآمدی صندلی‌های اداری بسیار حائز اهمیت است. یک میز و صندلی که ارتفاع آن بیش از حد زیاد یا کم باشد می‌تواند بهره‌وری پرسنل را کاهش دهد. اگر مدت زمان زیادی را پشت میز خود صرف می‌کنید، شاید یک مدل با ارتفاع قابل تنظیم به شما این امکان را دهد که با تنظیم ارتفاع و تکیه‌گاه از میزان فشار و ناراحتی بر خود کم کنید. یک صندلی اداری راحت طوری طراحی شده است که در هنگام استفاده از آن ران‌ها تقریبا افقی و ساق پاها عمودی و بدن در وضعیت قائم قرار می‌گیرد. از این رو ارتفاع صندلی می‌بایست کمی کوتاه‌تر از ارتفاع ارتفاع زانو باشد. قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی نیز یکی از مشخصات طراحی یک صندلی مناسب است . طول محل نشیمن‌گاه صندلی می تواند ۳۸تا ۴۰ سانتی‌متر و عرض آن ۴۲ تا ۴۶ سانتی‌متر باشد. باتوجه به ابعاد مطرح شده ،در هنگام نشستن روی صندلی بهتر است فاصله آزادی به اندازه ۵ تا ۱۵سانتی‌متر بین لبه جلویی صندلی و پشت زانوها وجود داشته باشد.

 خرید صندلی کامپیوتر - صندلی کامپیوتر - فوبورو - راهنمای خرید

صندلی کارمندی نظری مدل E202

بخش جلویی نشیمن‌گاه بهتر است به شکل آبشار باشد تا فاصله آزادی کافی برای ران‌ها ایجاد کند واز این طریق از کاهش جریان خون جلوگیری به عمل آید. کف صندلی باید کمی به عقب متمایل باشد .این شیب می تواند بین ۱تا ۵ درجه متغییر باشد. همچنین روکش صندلی باید علاوه بر زیبایی، مانع تعریق زیاد باشد. اگر جنس روکش صندلی، پارچه است باید مقاوم و قادر به جذب رطوبت باشد و اگر جنس آن چرمی است باید دارای شیارهایی باشد که توسط آن‌ها هوا جریان داشته و مانع افزایش دما و تعریق شود.

۴-آیا صندلی ای که انتخاب کرده اید ارگونومی مناسبی دارد؟

ارگونومی علمی است با موضوع برقراری تطبیق بین افراد و کار آن ها، هدفش این است که اطمینان حاصل کند کار، تجهیزات و محیط برای افرادی که آن جا کار می کنند، مناسب باشد. می توانید برای اطمینان از ارگونومیک بودن صندلی به سمت برند های معتبرتر تولید کننده صندلی بروید.  شاید فکر کنید که تنها راه پیدا کردن صندلی مناسب این است که آن را به صورت فیزیکی آزمایش کنید اما در حقیقت شما با اطلاع از یک سری اصول مشخص و یک جست و جوی ساده در یک فروشگاه اینترنتی به این نتیجه خواهید رسید که به چه چیزی نیاز دارید. اصولی که اگر نسبت به آن ها آگاهی کافی نداشته باشید، چه بسا امتحان کردن صندلی نیز نتواند تضمینی برای انتخاب درست باشد. بهتر است به جای گشتن در فروشگاه های مختلف، فقط برای بررسی صندلی ها و تنظیمات آن ها کمی وقت بگذارید و یک خرید خوب را تجربه کنید.

خرید صندلی راهنمای خرید صندلی

صندلی کارمندی تیس مدل E70

  • صندلی مناسب حتما باید دارای جک تنظیم ارتفاع باشد تا شما بتوانید ارتفاع صندلی را تنظیم کنید. ارتفاع صندلی می بایست کمی کوتاه تر از ارتفاع رکبی ( ارتفاع زانو ) باشد. به ویژه زمانی که قرار است صندلی بخرید که شاید افراد مختلف بخواهند از آن استفاد کنند، زمانی که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد اپراتورهای کوچک اندام و درشت اندام قادرند سطح آن را متناسب با فیزیک بدن خود تنظیم کنند.
  • نکته دیگر وجود قوس مناسب بر روی پشتی است. این قوس باید حدوداً ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر از کفی صندلی فاصله داشته و انحنای ستون مهره ها را به طور کامل پوشش دهد. اگر پشتی صندلی فاقد این قوس S مانند باشد باعث ایجاد دردهای عضلانی و یا فشار بیش از حد بر روی مهره های کمری می شود.
  • صندلی بهتر است دارای ۵ پایه قوی و قرقره های خوب باشد تا به راحتی بتوان بر روی زمین یا فرش حرکت کند.
  • دسته های صندلی که تکیه گاه ساعد هستند باید حمایت خوبی برای بدن ایجاد کرده و به نشستن و برخاستن شخص هم کمک می کند. طول استراحتگاه دست نباید بیش از ۳۵ سانتی متر جلوی پشتی صندلی ادامه داشته باشد و ارتفاع آن هم بین ۲۰-۲۵ سانتی متر باشد، همچنین عرض آن بایستی در حدود ۱۰ سانتی متر بوده و شکافی به اندازه ۱۰ سانتی متر بین تکیه گاه ساعد و پشتی وجود داشته باشد. استراحتگاه دست باید نرم و روکش دار باشد و همچنین به استفاده کننده اجازه بدهد تا به راحتی دست های خود را برروی آن قرار دهد بدون اینکه فشار اضافی به آن وارد شود .

صندلی اداری، کارمندی آرتمن مدل AGP

صندلی اداری، کارمندی آرتمن مدل AGP

۵- فوم سرد و فوم گرم چیست؟

هنگام خرید صندلی، اصطلاحاتی مانند فوم سرد و فوم گرم را خواهید شنید. فوم سرد ضمن قابلیت ارتجاعی بالا در برابر فشار هم تحمل بیشتری از خود نشان می دهد. فوم گرم فومی است که نسبتا سفت تر بوده و قابلیت ارتجاعی پایینی دارد، بنابراین طول عمر مفید فوم سرد بیشتر است. با توجه به انتظاری که از یک صندلی اداری دارید میتوانید با امتحان هریک از انواع صندلی موجود پیش از خرید صندلی انتخاب بهتری داشته باشید.

۶- صندلی با روکش پارچه ای بخرم یا صندلی  با روکش چرمی؟

روکش های صندلی، رنگ بندی و مدلی های زیادی دارند اما همگی از دو جنس پارچه ای و چرمی هستند. اصولا در صورتی که چرم یا پارچه مراحل تولید استانداردی را تجربه کرده باشند، از لحاظ دوام و کیفیت، برتری نسبت به هم نخواهند داشت. مهم ترین مزیت روکش های چرمی، سهولت در نظافت آن هاست و مهم ترین مزیت روکش های پارچه ای تنوع در رنگ و طرح است. البته قیمت صندلی کارمندی از نوع چرم نسبت به محصولی با روکش پارچه ای در همان رده، اغلب بیشتر است و البته نظافت و تمیز کردن صندلی چرمی نیز ساده تر انجام می گیرد و از طول عمر بیشتری نیز در مقایسه با صندلی پارچه ای برخوردار است.

۷- صندلی اداری سفت مناسبتر است یا صندلی اداری نرم؟!

کفی صندلی اداری باید نرم و راحت باشد اما نه در حدی که شخص مانند مبل راحتی در صندلی فرو رود و اجازه جا به جایی نداشته باشد. در چنین حالتی فرد برای مدت طولانی در وضعیتی ثابت قرار می‌گیرد و خون رسانی بدنش مختل می‌شود. همچنین مناسب تر است صندلی اداری دسته دار باشد و ارتفاع این دسته قابل تنظیم  نیز باشد تا زمانی که استراحت می‌کنید دست‌تان را روی آن بگذارید. البته موقع کار کردن(بجز تایپ که آرنج ها روی دسته صندلی قرار میگیرند) بهتر است دست روی دسته گذاشته نشود زیرا این حالت باعث ایجاد کشش می‌شود.

صندلی کارشناسی آرتمن مدل TUE

۸- زیرپایی صندلی کارمندی بخریم  یا نخریم؟

استفاده از زیرپایی بستگی به ارتفاع صندلی و قد شخص دارد. برای مثال اگر صندلی اداری بلند باشد و به هیچ دلیل نتوان آن را تنظیم کرد بهتر است از زیرپایی استفاده شود، در غیر این صورت استفاده از آن توصیه نمی‌شود. البته برعکس آن هم هم ممکن است شخصی صندلی‌اش کوتاه باشد و امکانش را نداشته باشد که ارتفاع صندلی را تنظیم کند درنتیجه می‌تواند دو تخته زیر صندلی بگذارد تا ارتفاع آن کمی بالا بیاید و مشکلش حل شود. لازم به ذکر است برای تصمیم‌گیری درمورد اینکه یک صندلی مناسب است یا خیر باید حداقل یک تا ۲ هفته از آن استفاده کرد.


جمع بندی و نتیجه گیری:

اگر قصد خرید صندلی دارید اون هم از نوع صندلی اداری یا صندلی کامپیوتر بهتره قبلش دقیقا بدونین که چه نوع صندلی ای واستون مناسب تره. چون قراره ساعت­های زیادی از عمرتونو روی اون سپری کنین و خیلی مهمه که چه انتخابی بکنین. خرید صندلی به فاکتورهای مختلفی بستگی داره که مهمترین اونها عبارتند از: ۱-کاربری صندلی(اداری، شخصی، رستوران، آموزشی، کامیپوتر و…) ۲- جنس صندلی ۳- قیمت صندلی ۴-رنگ صندلی ۵-ابعاد صندلی. فوبورو به شما توصیه میکنه که قبل از هرگونه پرداخت هزینه با کارشناسای با تجربه در حوزه­ی فروش تجهیزات اداری مشورت بکنین.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

چت با هوش مصنوعی

سلام! چگونه می توانم به شما کمک کنم؟
بستن
بستن