دکوراسیون منزل

زوایای پنهانی از انتخاب میز مدیریتی + نمونه عکس

با توجه به اینکه در فضاهای اداری روز به روز استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی بیشتر می شود و کارها از طریق اینترنت و کامپیوتر انجام میگیرند، اهمیت انتخاب صحیح میز اداری بیش از پیش نمود پیدا کرده است. یک میز مدیریتی مناسب می تواند انجام امور را برای شما ساده تر و فضای کاری راحتتر و بهینه تری را برای شما ایجاد نماید.

ما امروز در یکی از مجموعه مقالات فوبورو مگ شما را با میز مدیریتی آشنا خواهیم کرد.

میز-مدیریتی


معرفی میز مدیریتی

اولین بخش که در یک اداره یا شرکت می تواند برای مدیریت اهمیت داشته باشد میز مدیریت است.

میز مدیریتی با توجه به به سلیقه فرد، کاربری، دکوراسیون داخلی موجود، تجهیزات مورد استفاده و سایر موارد می بایست نسبت به سایر میز ها ویژگی های متمایزی داشته باشد.

زیرا اصولا مدیران کارهای اپراتوری انجام نمی دهند اما قطعا ساعت های زیادی را پشت میز صرف مکالمات تلفنی، جلسات با کارمندان و انجام امور می نمایند. نکته ای که علاوه بر زیبایی در این نوع میزها اهمیت فراوان دارد، احساس راحتی و عدم خستگی مدیران در طولانی مدت می باشد که باز هم فضا گویا با رعایت اصول ارگونومی این نیاز را برطرف نموده است.

انواع میز مدیریتی

انواع میز مدیریت مدرن با طرح، جنس و رنگ های مختلفی مانند، میز مدیریت ام دی اف، میز مدیریت سلطنتی، میز مدیریت چوبی  و… تولید و ساخته می شوند که باتوجه به نوع دکوراسیون نیازها و انتظاراتتان می توانید میز مدیریت مدرن ( که اغلب برای فضاهای کسب و کار استارتاپی مورد استفاده قرار میگیرند) یا میز مدیریت کلاسیک را انتخاب نمایید.

در ایران شرکت هایی مختلفی اقدام به طراحی و تولید میزهای مدیریتی می کنند. فوبورو به شما پیشنهاد میکند پیش از انتخاب و خرید میز حتما مدل های مختلف میز های مدیریتی شرکت های مختلف را بررسی نمایید و یا راهنمای خرید میزهای مدیریتی را مطالعه نموده و یا با کارشناسان ما در فوبورو مشورت کنید.

ویژگی های میز مدیریت

میزهای مدیریتی با توجه به انداره، جنس، نوع کاربرد و … دارای ویژگی های متفاوتی دارند که توجه شما را به مهمترین آنها جلب میکنیم:

ابعاد و اندازه میز مدیریت

میز مدیریتی نسبت به میزهای کارمندی، میزهای کامپیوتر و اکثر میزهای اداری دارای اندازه بزرگتری است. به طوری که با قرار دادن تجهیزات، کامپیوتر، لوگوی شرکت، تقویم، کاتالوگ و … روی میز، باز هم فضای کافی برای سایر وسایل اضافه و پذیرایی باقی بماند. بنابراین به هر میزان که میز مدیریت بزرگتر باشد، مدیر راحت تر به کارهایش رسیدگی می کند.

میز-مدیریت

رنگ میز مدیریت

 بخاطر رسمی تر کردن فضا رنگی که برای میز مدیریت انتخاب می شود، اغلب از میان رنگ های تیره می باشد. رنگ های تیره جذابیت بیشتری دارند و از سوی دیگر بیشتر می توانند توجه دیگران را به خود جلب کنند.

البته این نظریه قطعی نیست و بهترین انتخاب، رنگی است که با دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت هارمونی داشته باشد. در حال حاضر استارتاپ ها که از فضاهای کاری با هدف هم افزایی و تقویت کارتیمی استفاده می نمایند از میزهایی با رنگبندی روشن و غالبا سفید رنگ استفاده میکنند.

طراحی و مدل میز مدیریت

 همانطور که گفته شد مدلهای میز مدیریت با توجه به کاربری شان بسیار متفاوت با میزهای اداری دیگر است. (البته این امر در کسب و کارهای کلاسیک عمومیت بیشتری دارد). در حالت کلی می توان گفت که در طراحی میز مدیریت از اشکال زیبا و خاصی استفاده شده است.

ارتفاع میز مدیریت

  طبیعتا از لحاظ ارگونومی و هماهنگی با دکوراسیون موجود، میز مدیریت نباید بیش از اندازه بلند و یا کوتاه باشد. به طوری که استفاده و دسترسی مدیر به وسایل روی میز را با سختی مواجه کند. از سوی دیگر کوتاه شدن میز مدیریت، به معنای خم شدن وی شده که در نتیجه به مرور زمان سبب بروز مشکلات جسمانی در شخص مدیر خواهد شد.

خلاصه و جمع بندی:

با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله ویژگی های بارز یک میز مدیریتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد بزرگتر آن نسبت به سایر میزهای اداری(غیر از میز کنفرانس و جلسات)
  •  رنگبندی خاص آن
  •  قیمت گرانتر تقریبا ۲ تا ۳ برابر نسبت به میزهای کارمندی
  •  تزئینات و زرق برق بیشتر
  •  داشتن امکانات جنبی و به اصطلاح ست همراه میز( نظیر کازیو، زیر پایی و… )
  • پس از آگاهی از نیازها و انتظارات پیش از انتخاب یک میز مدیریتی بسیار میتواند به خرید بهتر ما کمک نماید. همچنین کارشناسان فوبورو نیز در این مسیر در کنار شما خواهند بود.

امتیاز دهید به این مقاله

محتوا - ۷.۶
کاربرد - ۴.۴
ارزش خواندن - ۸.۳
امتیاز کاربران: ۵ ( ۱ رای)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

چت با هوش مصنوعی

سلام! چگونه می توانم به شما کمک کنم؟
بستن
بستن