موضوعات داغ

همه چیز در مورد میز کنفرانس + عکس

میز کنفرانس و همه آنچه که در مورد آن لازم است بدانیم

با توجه به اینکه روز به روز استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی در فضاهای اداری بیشتر می شود و کارها از طریق اینترنت و کامپیوتر انجام می گیرند، اهمیت انتخاب صحیح میز کنفرانس بیش از پیش نمود پیدا کرده است. یک میز کنفرانس مناسب می تواند برگزاری جلسات و دورهمی ها را برای شما ساده تر و فضای کاری راحتتر و بهینه تری را برای شما ایجاد نماید. ما در این مقاله شما را با میز کنفرانس یا جلسات آشنا خواهیم کرد. جهت تهیه این مقاله حداقل ۶ ساعت زمان صرف شده است. اما مطالعه آن به ۵ تا ۷ دقیقه از زمان با ارزش شما نیاز دارد .

کنفرانس



 

۱- تعریف فوبورو از میز کنفرانس

یک اتاق کنفرانس جذاب می‌تواند تاثیر چشمگیری در موفقیت مذاکرات داشته باشد و جلسات تیمی را تا حدودی از نخوت و رکود خارج نماید.

با این وصف همه ما می‌خواهیم که اتاق کنفرانسی زیبا و کارآمد داشته باشیم. اما در انتخاب میز کنفرانس و دیگر مبلمان اتاق جلسه مشکل داریم. در اکثر مواقع اتاق کنفرانس تنها برای جلسات مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و می‌تواند به راحتی به عنوان مکانی برای دیدار با مشتریان، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌ها نیز استفاده شود.

صاحبان کسب و کارهای موفق هم به خوبی از اهمیت یک ارائه عالی، جلسات کاری موثر یا مذاکرات موفق آگاه‌اند. بنابراین ما در این مقاله به معرفی میز کنفرانس برای مشتریان فروشگاه اینترنتی مبلمان و دکوراسیون داخلی پرداخته ایم.

۲- استاندارد‌‌های میز کنفرانس

ابعاد میز کنفرانس

۱- اگر چه میزهای کنفرانس‎‌‌ در اشکال متفاوتی ساخته میشوند. اما ارتفاع استاندارد برای آن‌‌‌ها ۷۵ سانتیمتر در نظر گرفته شده است.طول میز کنفرانس بین ۲ متر تا چندین متر است که بر اساس ظرفیت و تعداد مدعوین جلسات طراحی میشود.

رنگبندی میز کنفرانس

۲- رنگی که برای میز کنفرانس انتخاب میشود. باید متناسب با میزان نور دهی سالن کنفرانس و در تضاد با رنگ آن انتخاب شود. بدین معنا که در مکان‌‌‌هایی که نور طبیعی وجود دارد، میتوان از میز کنفرانس را با رنگ‌‌های تیره سفارش داد. در عین حال نباید رنگ سالن کنفرانس را از نظر دور داشت. زمانی که رنگ سالن تیره باشد، میز کنفرانس باید متضاد با آن و از میان رنگ‌‌های روشن انتخاب گردد.

۳- در هنگام برگزاری جلسات و کنفرانس‌‌ها، پذیرایی یکی از موارد ضروری میباشد. لذا میز کنفرانس باید به گونه‌ای طراحی شود که امکان پذیرایی برای مهمانان وجود داشته باشد. اگر میز کنفرانس دارای دو قسمت پلکانی باشد، امکان پذیرایی را فراهم می سازد.

۴- زیبایی اتاق کنفرانس یکی از نکات مهم در برگزاری جلسات و همایش‌‌ها است. که شکل و فرم میز کنفرانس نیز در زیبایی آن موثر است. در برخی از میز‌‌های کنفرانس انحنای آن تغییر شکل داده و یا بصورت قوس‌دار طراحی میشود. که تاثیر زیادی بر زیبایی میز دارد.

میز-کنفرانس

۵- از انواع میز‌‌ کنفرانس که از جنس شیشه هستند قابل استفاده به عنوان میز اداری نیز میباشند. یک نکته مهم اینکه، برای جلسات و کنفرانس‌‌های بسیار رسمی از میز کنفرانس ترکیبی یا غیر شیشه‌ای استفاده شود. که مخصوص و ویژه جلسات هستند. و برای امر دیگری استفاده نشوند.

۶- در میز کنفرانس‌‌های MDF باید تمامی اصول طراحی و نصب قطعات و اجزا رعایت شود. یک نکات مهم در ساخت و تولید میز کنفرانس‌‌های چوبی و MDF، استفاده از چسب‌‌های مرغوب برای متصل کردن قطعات میباشد که دوام میز را تضمین کند.

۷- میز کنفرانس‌‌های مدولار برای ادارات و شرکت‌‌های که جلسات متعدد با ظرفیت‌‌های متفاوت برگزار میکنند، مناسب است. در ‌این نوع میزِ کنفرانس، چندین میز در کنار یکدیگر چیده میشود که اندازه آنها بر اساس تعداد نفرات مشخص میگردد. همچنین شرکت‌‌هایی که تصمیم قطعی برای تعیین سالن جلسه ندارند و مجبور به تغییر دکوراسیون هستند، برای آنها استفاده از میز کنفرانس مدولار بهترین گزینه است.

۸- شکل هندسی میز کنفرانس براساس تعداد حاضرین در جلسه و نحوه برگزاری کنفرانس مشخص میشود. بدین معنا که اگر تعداد افراد حاضر در جلسه بیشتر از ۷۰ -۸۰ نفر است، بهترین انتخاب برای میز کنفرانس، شکل دایره یا بیضی میباشد که تمامی افراد بر یکدیگر اشراف داشته باشند و بتوانند بطور رو در رو با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند.

در صورتی که قرار است در جلسه تنها یک نفر سخنرانی کند. و دیگران به صحبت‌‌های وی گوش فرا دهند، میز‌‌های مستطیل و مربعی شکل کارایی بیشتری دارند.

میز-کنفرانسی

۳- کاربرد میز کنفرانس

  • برگزاری همایش‌‌ها و جلسات
  • جلسات گروهی و تیمی در داخل شرکت
  • انجام مذاکرات و انعقاد قرارداد با سایر شرکت‌‌‌ها

۴- نکات پیش از انتخاب میز کنفرانس

۱- در ابتدا و پیش از انتخاب میز کنفرانس بایستی تصمیم بگیریم چه کسانی و به چه نحوی قرار است در اتاق کنفرانس و حضور داشته باشند و از میز کنفرانس استفاده نمایند.

به عنوان مثال، اگر از اتاق کنفرانس صرفاً به منظور برگزاری جلسات استفاده می‌کنید، یک میز کنفرانس چوبی بلند می‌تواند گزینه‌ای ایده آل باشد. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید استفاده های دیگری غیر از برگزاری جلسات از اتاق کنفرانستان داشه باشید بایستی به دنبال یک میز مدولار (چندتکه) و منطبق با نیازهای خود باشید.

۲- پیش از خرید، اندازه‌گیری‌های لازم را انجام دهید و حتی عرض و ارتفاع درب‌ها و بلندی سقف‌ها را نیز در نظر بگیرید.

۳- فهرستی از تجهیزاتی که می‌بایست در اتاق کنفرانس قرار گیرد را تهیه کنید. میکروفن‌ها، جک‌های تلفن و سوکت های ارتباطی از جمله تجهیزاتی هستند که به‌وفور در هنگام جلسات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در نتیجه با توجه به لیست تجهیزات قادر به تعیین منبع قدرت مورد نیاز و مکان قرارگیری صندلی‌ها نسبت به محل سوکت ها خواهید بود. اگر به طور منظم از تجهیزات تصویری و تله‌کنفرانس استفاده می‌کنید باید به دنبال میزی با محفظه‌های قرارگیری سیم و کابل و پورت‌های اتصال باشید.

۴- البته در مورد فضای دفترتان نگران نباشید، تنوع میزهای کنفرانس موجود در سایت فوبورو موجب شده تا به راحتی بتوانید میزی در ابعاد مناسب و شکل‌های مختلف تهیه کنید.

۵- پس از خرید میز کنفرانس مناسب و مورد علاقه خود، حال باید مکان قرارگیری آن و سایر اجزای اتاق کنفرانس نظیر صندلی‌ها را مشخص کنید. هرچند پیش از خرید نیز باید با اندازه گیری ابعاد اتاق کنفرانس از تناسب میزی مورد نظر با فضایی که در اختیار دارید آگاه شوید. به منظور رفت و آمد آسان‌تر حضار در یک اتاق کنفرانس باید فواصلی به شرح زیر میان اجزای مختلف رعایت شود.

  • ۱۴۰ سانتیمتر فاصله میان لبه بالایی میز و نمایشگر(در صورت وجود)
  • حداقل ۶۰ سانتیمتر فاصله صندلی با دیوار پشتی (هنگامی که حضار بر روی صندلی‌ها نشسته باشند) به منظور تردد آسان دیگر افراد
  • ۱۲۰ سانتیمتر فاصله میان لبه میز با دیوارهای اطراف آن
  • حدود ۷۰ سانتیمتر فاصله بین صندلی‌های چیده شده در اطراف میز کنفرانس

 

میز-کنفرانس

۵- میزکنفرانسی مستطیلی، دایره ای یا هشت ضلعی؟

۱- میزهای کنفرانس مستطیلی طور از نمونه‌های کلاسیک و پرکاربرد محسوب می‌شود که با وجود طراحی قدیمی همچنان مورد استفاده بسیاری از ادارات و سازمان‌ها قرار می‌گیرد.

از آنجا که این دسته از میزها صفحه‌ای پهن و بزرگ دارند برای برگزاری کلاس‌های آموزشی کارکنان و جلساتی که تجهیزات الکترونیکی استفاده می شود مناسب است.  البته برخی از میزهای مستطیلی از  اجزای کوچک‌تری تشکیل شده‌اند به طوری که می‌توانید با توجه به فضای اتاق و تعداد افراد، ابعاد میز را تغییر دهید.

۲- میزهای کنفرانس هشت ضلعی یا دایره ای نیز انخاب مناسب برای اتاق‌های کنفرانس کوچک یا مربعی محسوب می‌شود. این میزها به منظور راحتی افراد در هنگام نشستن تنها از یک پایه در مرکز ساختار برخوردارند.

همچنین، میز کنفرانس هشت ضلعی یا دایره ای در مقایسه با نمونه‌های پیشین دید مناسب و بیشتری از حاضران در جلسه در اختیار شما قرار می‌دهد. و از تاثیر قابل توجه بصری برخوردار است. این موضوع سبب شده تا در اتاق‌های کنفرانس بزرگ نیز از میز مدور و هشت ضلعی استفاده کنند. تا حضار علاوه بر ارتباط کلامی، چهره یکدیگر را نیز به خوبی ببینند.

 

میز-کنفرانس

۶- میز کنفرانس با چه جنس و کیفیتی مناسب است؟

۱- پاسخ به این سؤال کمی سخت است. چراکه با توجه به عملکرد و هزینه‌ای که در اختیار دارید. مواد به کار رفته در میز تغییر می‌کند.

میزهای کنفرانس ساخته‌شده از چوب طبیعی از گذشته تاکنون به عنوان محصولاتی مجلل و کلاسیک مورد استفاده قرار گرفته‌اند. چوب مورد استفاده در این میزها از درختان افرا، بلوط یا گردو تهیه می‌شود و به دلیل اینکه از مواد بازیافتی ساخته نمی‌شود از قیمت بسیار بالایی هم برخوردارند. البته نگهداری از این میزها نیز بسیار سخت است. در نتیجه بسیاری از سازمان‌ها قادر به خریدن میز کنفرانس ساخته‌شده از چوب طبیعی پرهزینه نیستند.

۲- چوب‌های مهندسی از اتصال فیبرهای چوبی با استفاده از چسب و گرما و فشار ساخته می‌شوند. که MDF یکی از نام آشناترین آنها به شمار می‌رود.

این چوب‌ها اغلب از قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به چوب طبیعی برخوردارند و در قیاس تخته‌های معمولی استحکام بالاتری دارند. چوب‌های مهندسی به لطف روکش‌های قرار گرفته بر روی آنها، ظاهری مشابه چوب طبیعی دارند و به همان اندازه نیز قوی و بادوام هستند.

۳- اما اغلب از لمینت جهت ساخت میزهای کنفرانس و طراحی داخلی اتاق جلسات مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرا از انسجام و استحکام بالایی برخوردارند و برخلاف ساختارهای چوبی به‌سختی فرسوده می‌شوند.

میز-کنفرانس

۷- جمع بندی و نتیجه گیری

برای هر کسب و کار، بزرگ یا کوچک، استارتاپی یا کلاسیک اتاق کنفرانس می تواند یکی از مهم ترین قسمت های فضای کاری شان باشد.

این فضا مکان اصلی برگزاری جلسات است، چه با مشتریان و چه کارمندان و به طور معمول بزرگترین و شاید گرانترین اقلام مبلمان اداری در این اتاق قرار دارند. پیش از انتخاب و خرید میز کنفرانس یا جلسات لازم است تمامی نیازمندی ها والزامات مورد نیاز را بررسی کرده و آشنایی مناسبی با میزی که قصد خرید آن را داریم کسب نماییم تا در سال هایی که از آن استفاده می نماییم بیشترین نفع را از انتخابمان ببریم.

برای دیدم نمونه های بیشتر می توانید بر روی خرید میز کنفرانس کلیک کنید

کیفیت مقاله را چگونه ارزیابی میکنید؟

میانگین امتیازات

امتیاز کاربران: ۳.۶۵ ( ۱ رای)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

چت با هوش مصنوعی

سلام! چگونه می توانم به شما کمک کنم؟
بستن
بستن