موضوعات داغ

طراحی داخلی خلاقانه شرکت گوگل در دوسلدورف آلمان

شرکت گوگل که به معروف ترین و معتبرترین شرکت سرچ و جست و جوی جهان معروف است در سال ۱۹۹۸ توسط دو دانشجوی دکتری دانشگاه استنفورد به نام های لری پیج و سرگئی برین رسما ثبت شد.

در این مقاله از فوبورو مگ با طراحی داخلی شرکت گوگل شعبه دوسلدورف آشنا می شویم

فرهنگ شرکت داری گوگل غیررسمی و خودمانی شناخته شده‌است. در فهرست بهترین شرکت‌های برای کار در مجله فورچون، گوگل در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در رتبهٔ اول و در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ چهارم بود. شعار شرکت گوگل بر پایه اصولی خودمانی همچون «شما می‌توانید بدون شرارت پول به دست آورید»، «شما می‌توانید بدون کت و شلوار جدی باشید» و «کار کردن باید چالش‌انگیز و چالش باید شوخی و سرگرمی باشد» استوار است.

طراحی-داخلی-گوگل

گوگل در کشورهای مختلف جهان دفاتر مختلفی هم دارد. شرکت هایی که با طراحی منحصر به فردشان به بهترین شکل میزبان حدود ۷۵ هزار کارمند این شرکت گوشه گوشه جهان هستند.

در این مقاله قصد داریم که طراحی داخلی یکی از شرکت های گوگل در شهر دوسلدورف آلمان را بررسی کنیم. طراحی داخلی گوگل در این شعبه توسط شرکت طراحی داخلی EPEL & EPEL انجام شده است

طراحی-داخلی-گوگل

سابقاً محل کار کارمندان گوگل، دفتر کاربسیار عادی بود، اما هم اکنون با طراحی جدید گوگل به یک محیط با پویایی بالا و بسیار شاد تغییر پیدا کرده است. در این شرکت کارمندان فضای مشترک و بزرگی دارند که این محیط به اونها اجازه تعامل و کار گروهی میدهد.

طراحی-داخلی-خلاقانه

در طراحی داخلی گوگل ، از آفیس های مختلفی برای ساخت آن استفاده شده است. از بخش و قسمت های متفاوتی که در این شرکت نوآور وجود دارد، می‌توان به محل استراحت کارکنان، اتاق کنفرانس، سالن غذاخوری، اتاق‌های مجزا، و اتاق تفریح و ورزش اشاره کرد.

تمامی این امکانات در کنار هم به پویایی، انعطاف پذیری، و نواوری هرچه بیشتر کمک میکند. فضای داخلی شرکت، مخصوصا قسمتی که کارمندان در یک فضای بزرگ و مشترک با یکدیگر کار می‌کنند، یک محیط کار کاملا فنی و تخصصی است که کارکنان در آن دانش، تخصص، ایده‌ها و نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

طراحی-داخلی-خلاقانه-گوگل

تمامی کارکنان گوگل می‌توانند در صورت احتیاج از اتاق‌های مختلف شرکت استفاده کنند؛ برای مثال از اتاق های برگزاری جلسات کاری و همچنین اتاق های ویدئو کنفرانس در مواقع لازم و در هم زمان دیگر استفاده کنند.

برای گوگل در سرتاسر دنیا مهم است که کارمندان چه حال و هوایی دارند بنابراین همواره در طراحی داخلی شرکت هایش اهمیت به استراحت و تفریح کارکنان بسیار اهمیت داده است. به این شکل، احساس خستگی و بی‌انگیزه بودن کارمندان را کاهش یابد.

شرکت EPEL & EPEL بیان کرده که در طی همکاری نزدیک با شرکت گوگل، برنامه و ایده‌های طراحی به تدریج شکل گرفت و سپس به مرحله‌ی اجرا رسید. در حقیقت، شرکت کارفرما در طراحی این دفتر کار نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای داشت و آماده‌ی شنیدن پیشنهادات و نظرات دیگران بود؛

ایده‌ها و نظرات کارکنان، آرزوها، خواسته‌ها و تجربیات آن‌ها نیز در تصمیم‌گیری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و طراحی داخلی دفتر نقش قابل توجه‌ای داشت. همه‌ی این موارد باعث شد ایده‌های خلاقانه‌ی بی‌شماری از طرف کارمندان مطرح شود و راه‌حل‌های مبتکرانه و خلاقانه‌ی بی‌شماری برای اجرای بهتر پروژه به دست آید.

طراحی-داخلی-شرکت-گوگل

به‌طور کلی، شرکت طراح از رنگ‌های زنده و شاد برای طراحی داخلی و دکوراسیون دفتر کار استفاده کرده است. در سالن ورودی شرکت روی دیواره‌ی پیشخوان، لوگوی شرکت نقش بسته است که از رنگ‌های اصلی برای طراحی آن استفاده نشده؛ اما با همین طراحی تک‌رنگ‌، به این دفتر کار جلوه‌ای خاص و متفاوت بخشیده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

چت با هوش مصنوعی

سلام! چگونه می توانم به شما کمک کنم؟
بستن
بستن